וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה קצינים בצה"ל יודחו מתפקידם עקב טביעתו למוות של פקודם

20.9.2016 / 10:22

ועדת חקירה קבעה כי יש להדיח שני קצינים בדרגת סג"מ וקצין בדרגת רב סרן, מפקדיו של חייל בן 19 שטבע למוות במאגר מים בעוטף עזה ביולי. הוועדה ציינה: "ברקע האירוע יש בעיות פיקודיות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז

(המאמצים לחילוץ החייל אילן יענקלביץ', בחודש יולי)

ועדת החקירה שעסקה במותו של אילן יענקלביץ', חייל בן 19 שטבע למוות בחודש יולי כשנכנס למאגר מים בעוטף עזה, קבעה כי יש להדיח מתפקידם את שני המפקדים הישירים של יענקלביץ', קצינים בדרגת סגן משנה, ולבחון את המשך שירותם בצה"ל. כמו כן, הוחלט להדיח מפקד ישיר נוסף של החייל, בדרגת רב סרן. המלצות אלה הוצגו הבוקר (שלישי) לרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, והוא קיבל אותן.

הוועדה אף קבעה כי למפקד של שלושת הקצינים, אזרח עובד צה"ל בדרגת ראש ענף, ייערך בירור משמעתי. עוד הוחלט כי ראש המחלקה יינזף אצל ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי. הלוי הוא שמינה את ועדת החקירה כדי לבחון את הנסיבות שהובילו למוות. בעניין זה ציינה הוועדה כי הגורם הישיר למותו של החייל הוא בליעת מים וטביעה, אך הוסיפה כי "ברקע האירוע יש בעיות פיקודיות ובעיות בהתנהלות הבטיחותית בשגרה".

כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עדיין מנהלת חקירה בנושא הטביעה. לאחר גיבוש ממצאיה ייבחן תיק החקירה על ידי הפרקליטות הצבאית ויתקבלו החלטות בהתאם.

עוד בנושא:
טרגדיה בדרום: חייל בן 19 טבע למוות במאגר מים בעוטף עזה
אמו של החייל שטבע למוות: "הוא הבן היחיד שלי, היה הכול בשבילי"

אילן יענקלביץ', חייל בן 19 מנתניה שטבע למוות במאגר מים באזור כיסופים. 27 ביולי 2016. שלומי גבאי – רפרודוקציה, שלומי גבאי
שלושה ממפקדיו יודחו, יענקלביץ'/שלומי גבאי, שלומי גבאי – רפרודוקציה

יענקלביץ' טבע במאגר אור הסמוך לקיבוץ כיסופים. לאחר כחצי שעה שבה לא יצא מהמאגר הוזעקו צוותי חילוץ מיחידת 669 וצוללנים שסרקו את המים. "הגעתי למקום וראיתי כמה צעירים נסערים מסביב למאגר מים. הם סיפרו לי שחבר שלהם נכנס פנימה לפני יותר מחצי שעה וטרם יצא", סיפר עומר ביטון, חובש רפואת חירום במד"א.

ביטון הוסיף: "תוך כדי שאנחנו מנסים לסרוק את המאגר, הגיעו למקום לוחמי אש שנכנסו למים עם ציוד ייעודי לחילוץ, ויחד עם כוח צבאי שגם כן הגיע למקום הם חילצו את הצעיר לגדת האגם כשהוא ללא רוח חיים. בתוך דקות נאלצנו לקבוע את מותו".

יענקלביץ', תושב נתניה, היה בן יחיד להוריו. לאחר מותו אמרה אמו סבטה: "אילן היה הבן היחיד שלי, הוא היה הכול בשבילי, אהבתי אותו מאוד. הוא היה ילד מדהים, טוב לב, עזר לי בכל, היה בינינו קשר מיוחד". היא הוסיפה כי שעות ספורות לפני מותו התקשר אליה, סיפר שהוא מבלה ויגיע למחרת הביתה.

מאגר מים סמוך לכיסופים, המקום בו טבע הצעיר. 27 ביולי 2016. חוסן אלעוברה תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
כוחות החילוץ במאגר אור, בחודש יולי/מד"א, חוסן אלעוברה תיעוד מבצעי מד"א
מאגר מים באזור כיסופים שבו טבע צעיר כבן 20 למוות. 27 ביולי 2016. כבאות והצלה נגב, מערכת וואלה! NEWS
כוחות החילוץ במאגר אור, בחודש יולי/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully