וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהפגנת פעילי ימין בערה: נעצרו שני חשודים ביידוי אבנים

שלומי גבאי

19.9.2016 / 19:00

קבוצת פעילים ובראשם ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין, הפגינו מול בית משפחתו של המחבל מדיזנגוף נשאת מלחם בכפר ערה במחאה על הסיוע שלו זכה אחרי הפיגוע. התושבים איימו: "הביקור לא יעבור בשתיקה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

קבוצה של פעילי ימין קיימו (שני) צעדה והפגנה בכפר ערערה מול בית משפחתו של המחבל מהפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, נשאת מלחם. בהפגנה השתתפו כ-50 בני אדם, בהם חברי ארגון עוצמה יהודית ובראשם ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר להב"ה בנצי גופשטיין. מאות שוטרי יס"מ ומג"ב נערכו בכוננות גדולה ונפרסו בכפרים ערה וערערה כדי לחצוץ בין פעילי הימין לתושבים המקומיים. תושבת הכפר בת 32 ועו"ד מחיפה בן 33 נעצרו בחשד שיידו אבנים לעבר המפגינים. הם שוחררו בתום חקירתם.

ההפגנה נערכה על רקע סיועם של תושבי הכפר למחבל לאחר ביצוע הפיגוע שגבה את חייהם של שלושה בני אדם. בתחילה, הגישו אנשי עוצמה יהודית בקשה לקיים את המחאה, אך נדחו על ידי משטרת חוף מטעמים של ביטחון הציבור. בתגובה, עתרו אנשי עוצמה יהודית לבג"ץ באמצעות עו"ד בן גביר, וטענו כי חופש התנועה נפגע בשל התנגדות המשטרה. בדיון בחודש שעבר קבעו שופטי בג"ץ כי יש לאפשר את קיום הצעדה תוך שמירה על ביטחון הציבור ובמרחק של 130 מטרים מהבית.

הפגנה של אנשי עוצמה יהודית מול בית הורי המחבל נשאת מלחם, כפר ערה. ספטמבר 2016. שלומי גבאי
מרזל ובן גביר בהפגנה, היום/שלומי גבאי

"המחאה היום בסמוך לבית הורי המחבל, הנערכת לאחר שבתחילה המשטרה סירבה לבקשתנו ונאלצנו לעתור לבג"ץ, מוכיחה שמשטרת ישראל יכולה כשהיא רוצה לאכוף את החוק גם בוואדי ערה", אמר עו"ד בן גביר. "למרות ההתארגנות, האיומים והניסיון לאלימות, הגענו והוכחנו שמדינת ישראל היא בעלת הבית. ההפגנה שלנו כוונה כלפי כל מי שסייע למחבל, נתן לו אוכל ומזון וסייעו לו בעת מנוסתו. באנו לומר לכל אלה - אתם לא רצויים כאן".

מיכאל בן ארי הוסיף כי המחבל מלחם "יצא מקן המרצחים עארה, שם קוראים לו גיבור ושם הסתירו אותו אחרי הרצח. באנו לכאן כי אם לא נהיה בעארה לא נהיה בתל אביב. באנו לעארה להגיד לאויב - החוצה לסוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הבית שבו גר בעבר המחבל נשאת מלחם בערה 09 ינואר 2016. שלומי גבאי
"נבהיר מי בעל הבית במדינה". הבית בערערה שבו הסתתר מלחם/שלומי גבאי

טרם ההפגנה, אמר בן גביר: "התושבים חייבים להפנים שמי שמתגורר בישראל חייב להיות נאמן למדינה. מי שמקבל ביטוח לאומי ונושא תעודת זהות כחולה לא יכול לירוק על הציונות, הדגל והצבא". לדבריו, "אנחנו לא נרתעים מהאיומים – ברוך, בנצי ואני חיים בחברון בעיר שבה בכל שבוע מנסים לרצוח יהודים, אך מעולם לא חשבנו להתקפל ולהיתרע. לא נעשה זאת מול קומץ מאיימים מערערה ומערה. נגיע להבהיר מי בעל הבית במדינה.

"על אפם ועל חמתם של שונאי ישראל נגיע לבית הורי המחבל במטרה להעביר מסר ברור שכל מחבל יבוא יומו", אמר מרזל, "עם ישראל יגרש מהארץ את כל המחבלים ועוזריהם". גופשטיין הוסיף: "אנחנו מגיעים כדי להסביר לתושבי ערערה שמי שמגן על מחבל, מספק לו אוכל, סיגריות ומחסה, הוא לא רק שותף למחבל אלא הוא מחבל ואין לו מה לחפש במדינת ישראל".

"הם באים להתגרות בכפר שקט שיצא ממנו אדם חולה"

תושב ערה הביע התנגדות לקיומה של ההפגנה. "כל התהלוכה הזו מיותרת ותגרום סתם לבלגן שיכול להסתיים באסון", מחה עבד זייד. "להחזיק קרוב לאלף שוטרים בשביל לאבטח חבורה של כמה מטורפים? זה שהם גזעניים, זו לא דמוקרטיה – זה אפרטהייד. הם פושעים באישור בית המשפט והממשלה. הם באים להתגרות בכפר שקט שיצא ממנו אדם אחד שעשה נזק לכל הכפר. הוא היה חולה".

תושב ערה אחר איים כי הביקור לא יעבור בשקט. "מי שנותן אישור לזרוק גפרור לחבית דלק הוא האשם במה שיקרה מחר", אמר עלא. "האנשים הקיצוניים האלו הם הסיבה שאין דו-קיום, קודם דאגו לשלוח אנשים שלהם לעשות פשע תג מחיר ועכשיו באים להתגרות באנשים שגם ככה סובלים, כל המשטרה שתבוא לא תציל אותם מההמון הזועם, האחריות היא על הממשלה, מחר הוואדי כולו יתקומם".

הפגנה של אנשי עוצמה יהודית מול בית הורי המחבל נשאת מלחם, כפר ערה. ספטמבר 2016. שלומי גבאי
ההפגנה בכפר ערה, היום/שלומי גבאי

ראש מועצת ערה-ערערה מודר יונס אמר כי "מה שעומד מאחורי הגעת אנשי הימין הוא מעשה פרובקטיבי שנועד לפגוע ביציבות האיזור בכלל והכפר בפרט, לא מצאנו כל סיבה מוצדקת להגעתם, אנשי הימין מנסים לעשות הישג פוליטי על חשבון הכפר השקט שלנו. אנשי הימין לא מבורכים אצלנו ואנו מצפים שהמשטרה תמנע לבסוף את כניסתם לכפר, אנחנו לא רוצים עימותים. המשטרה לא שאלה את דעתנו במושא ולא שיתפה אותנו בקבלת ההחלטה על בואם".

(עדכון ראשון: 07:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully