וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורי האינתיפאדה: האזרחים שיקבלו עיטורים וצל"שים מהמשטרה

18.9.2016 / 14:45

גל הטרור הביא עמו גם סיפורי גבורה של אזרחים ושל שוטרים שפעלו בקור רוח כדי לנטרל מחבלים או לעכב אותם. חלקם שילמו על כך בחייהם, תוך שהם מצילים חיי אחרים. הימ"מ תקבל צל"ש יחידתי

צילום: רוני כנפה

(בווידאו: הרב נחמיה לביא מובא למנוחות)

שישה אזרחים ו-45 שוטרים ולוחמים יקבלו עיטורים וציונים לשבח של משטרת ישראל על פעולות הגבורה שלהם בגל הטרור - כך הודיעה היום (ראשון) המשטרה. בטקס שייערך ביום חמישי במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך.

בין מקבלי העיטורים נמצא הרב נחמיה לביא שהקריב את חייו כשנלחם במחבל בחודש אוקטובר אשתקד. לביא שמע זעקות אישה בעת שהיה בביתו, יצא ונאבק במחבל חמוש בסכין. הרב לביא הצליח במעשיו לעכב את המחבל. לעופר בן ארי יוענק עיטור האומץ האזרחי על שזיהה שני מחבלים דוקרים אזרחים בעת שנסע מכיוון שער יפו למנהרת צה"ל בירושלים. בן ארי ירד מרכבו ורץ אל המחבלים כשבידו מוט ברזל. הוא נפגע בטעות מירי שביצעו שוטרות מג"ב אל המחבלים ונהרג.

לאחסאן חרבי ואריק רוקח יוענק עיטור מופת אזרחי על נטרול שני מחבלים שנכנסו ליישוב בית חורון וביצעו פיגוע דקירה בתחילת השנה. חרבי, מאבטח היישוב, ורוקח רצו יחד אל המחבלים וחרבי העביר את אקדחו לרוקח ונותר חמוש ברובה. הוא הורה לרוקח לחפות עליו והסתער לכיוון המחבלים - ירה בהם וניטרל אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיבור אזרחי. נחמיה לביא/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מקרב שורות המשטרה ומג"ב יוענקו צל"שים ועיטורים. בין השארף לרש"ט הדר כהן, סמ"ש רוית מור, רס"ל עידו נגר ומפקח פארס ראבח ממשמר הגבול יוענק עיטור המופת, וכן לרש"ט בוסנה אמביליה ממשמר הגבול, רפ"ק אסף דואק ממחוז ירושלים ורס"מ סלמאן סאבק ממחוז ירושלים יוענק צל"ש מפכ"ל. ב-3 בפברואר השנה צוות של לוחמות מג"ב ניגש לבדוק את זהותם של שני חשודים בשער שכם.

כשנתבקשו החשודים להזדהות, נאבק אחד מהם בפתאומיות ברס"ל עידו נגר אשר נטרל את המחבל בתגובה ובו בזמן כיוון את אקדחו אל עבר המחבל השני. במקביל, ניסתה השוטרת סמ"ש רווית מור, להשתלט על המחבל השני, הדפה אותו מאחור בעוד המחבל שולף סכין יפנית ובמהלך הדיפתו חותך את פניה של רוית ואת צווארה. השוטר עידו שהבחין במתרחש ניטרל גם את המחבל השני. הדר כהן שזיהתה את המתרחש, דרכה במקביל את נשקה וביצעה ירי לעבר שני המחבלים. לפתע הגיח מחבל שלישי, שלא נראה לפני כן, ירה בהדר והרגה. רב פקד אסף דואק שהיה בסיור שטח, חתר למגע וביחד עם האחרים ירה לעבר המחבל עד לנטרולו ולסיום האירוע. כתוצאה מהאירוע נהרגה לוחמת מג"ב הדר כהן.

.

הנהג שהסיע את המחבלים שרצחו את הדר כהן בפברואר בשער שכם - ראיון IFB עם אמרי סדן. מערכת וואלה!
נהרגה בפיגוע. הדר כהן/מערכת וואלה!

סמ"ר אליסון לסרי ממשמר הגבול תקבל עיטור מופת על נטרול שני מחבלים במחסום תפוח בשנה שעברה. היא נטרלה את שני המחבלים שהגיעו למחסום רכובים על אופנוע תוך שהיא מצילה את חיי שותפה לצוות.

צל"ש יחידתי יוענק ליחידת העילית של משטרת ישראל ומשמר הגבול- הימ"מ, בגין עשרות פעילויות מבצעיות ראויות לשבח, וסיכול טרור לאורך השנתיים האחרונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully