וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין: "פרס תמיד אמר שלא ישכח למות, אבל היום אני מבקש שישכח"

השר לשעבר התייחס למצבו של מורה הדרך שלו לאורך הקריירה הפוליטית, ואמר: "למרות האופטימיות שהדביק בי – לא קל להיות אופטימי היום". נתניהו ביקר את הנשיא לשעבר, שעדיין מאושפז במצב קשה לאחר אירוע מוחי, אך חל שיפור קל במצבו המוגדר יציב

עריכה: ניר חן

השר וחבר הכנסת לשעבר יוסי ביילין התייחס אתמול (רביעי) למצבו הקשה של הנשיא לשעבר שמעון פרס, וסיפר על מי שהיה מורה הדרך שלו לאורך הקריירה הפוליטית. "קשה לי", אמר באולפן וואלה! NEWS. "ברור שאף אחד לא חסין מתופעות כאלה. פרס תמיד אמר: 'אני לא אשכח למות', אבל היום אני אומר: 'תשכח'". פרס עדיין מאושפז בבית החולים שיבא שבתל השומר במצב קשה לאחר שלקה באירוע מוחי, אך אמש דווח כי מצבו יציב וחל בו שיפור מסוים.

השר לשעבר סיפר על אורח החיים של פרס בן ה-93. "הוא היה כמעט ילד, וניהל את העולם כי הוא ידע מה הוא רצה. הוא היה מוקסם מהעידן החדש והטכנולוגיה, וגם את מה שהוא לא הבין הוא ניסה להבין", אמר. "פרס 'וורקוהוליק' באופן מובהק. הוא קם מוקדם בבקרים והולך לישון מאוחר בערבים ולא עושה ביטול תורה. תמיד היה לו מה לעשות, גם משום שתמיד אנשים רצו להיפגש איתו, וגם משום שתמיד היה לו מה להגיד". ביילין הוסיף: "למרות האופטימיות שהוא הצליח להדביק גם בי, לא קל להיות אופטימי היום".

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
"'וורקוהוליק' מובהק". פרס/ראובן קסטרו

בנוגע למצבו הנוכחי של פרס, אמר ביילין כי הנשיא לשעבר התעניין לא מעט בתחום וכי אם היה בהכרה – היה מסוגל לדון ברצינות באפשרויות שעומדות בפני מקורביו ורופאיו בעקבות האירוע המוחי שעבר. "הוא קרא כל מה שאפשר היה לקרוא על המוח, הנושא הזה מאוד עניין אותו", אמר. "פרס עקב וידע מה קורה ואילו שינויים יש בחקר המוח. הוא היה רציונליסט ובהחלט יכול היה להיות בסיטואציה שבה הוא מבקש ומדבר עם משפחתו על המצב שבו הוא נמצא כרגע".

אמש ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית החולים שיבא כדי לדרוש בשלומו של הנשיא התשיעי. "אני חושב שאני מדבר בשם כל עם ישראל שהם מרגישים הקלה מסוימת. אצלי ואצלי רעייתי חשים הקלה גדולה", אמר נתניהו לאחר שנמסר מבית החולים כי חל שיפור קל במצבו של פרס.

(עדכון אחרון: 00:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully