וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקמניסטן: הרודן יוכל לשלוט עד סוף ימיו לאחר שינויים בחוקה

14.9.2016 / 13:15

הפרלמנט ומועצת הזקנים במדינה המרכז-אסייתית העבירו שינויים בחוקה, שהסירו את מגבלות הגיל על מועמדים לנשיאות. כך, גורבנגולי ברדימוחמדוב יוכל להמשיך להיבחר ולבסס את פולחן האישיות סביביו

נשיא טורקמניסטן, גורבנגולי ברדימוחמדוב, דצמבר 2006. Andriy Mosienko, AP
יוכל לשלוט לעד. גורבנגולי ברדימוחמדוב/AP, Andriy Mosienko

טורקמניסטן שינתה היום (רביעי) את החוקה שלה כך שהנשיא גורבנגולי ברדימוחמדוב יוכל להישאר בשלטון ללא הגבלה. בכך הוא ממשיך את דרכו של קודמו, ששלט במדינה המרכז-אסייתית עד למותו.

השינויים שאושרו על ידי מועצת הזקנים והפרלמנט - שנחתמו מידית על ידי הנשיא - הסירו את הגבלת הגיל למועמדים לנשיאות, שהייתה 70 שנה, והאריכה את כהונת הנשיא מחמש לשבע שנים. הגבלת הגיל הייתה המחסום היחידי בפני הרודן בן ה-59 להמשיך ולזכות במערכות בחירות רצופות. כהונתו הנוכחית והשנייה של ברדימוחמדוב תסתיים בשנה הבאה.

הוא שולט במדינה המבודדת בת חמשת מיליון התושבים מאז קודמו, הנשיא לכל החיים ספרמוראט ניאזוב, מת ב-2006. מאז הוא התמקד הנשיא הנוכחי בגיוון נתיבי הייצוא של הגז הטבעי, מקור ההכנסה העיקרי של טורקמניסטן. הוא אף ייסד מחדש את פולחן האישיות של ניאזוב. בעוד הוא נקרא טורקמנבשי, "מנהיג כל הטורקמנים", ברדימוחמדוב מכונה "ארקאדג", המגן. המהלך של הנשיא לבצר את מעמדו מגיע לאחר צניחה במחירי הגז הטבעי, שהפעילה לחץ על הרזרבות של המדינה ועל קופתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully