וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצר פלסטיני שהבריח חומרי נפץ וניסה לתכנן פיגוע

13.9.2016 / 22:14

בחקירת צעיר שנעצר בחודש שעבר כשחצה את האזור המותר לשיט ברצועה, התברר כי מדובר במבריח אמצעי לחימה כבר משנת 2012. לפני כשנתיים תכנן פיגוע באזור זיקים. שב"כ: "חמאס מנצל את ההקלות"

צלמים זמניים מורשים

(אש נפתחה לעבר ספינת חיל הים בחודש שעבר מול חופי הרצועה; לא היו נפגעים)

פלסטיני מרצועת עזה, שלפי החשד ניסה להוציא לפועל בשנים האחרונות פיגועים בקיבוצי עוטף עזה והיה מעורב בהברחות חומרי נפץ, נעצר בפעולה משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרה ישראל בחודש שעבר – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הפלסטיני, חמיס עראישי ממחנה הפליטי שאטי, נעצר על ידי חיל הים לאחר שחרג עם סירתו מתחום השיט המותר.

מחקירתו של עראישי, בן 24, עולה כי במהלך שנת 2014, תכנן חמיס לבצע פיגוע כנגד כוחות צה"ל באיזור זיקים. הוא ערך תצפיות לשם כך ואף רכש אמצעי לחימה. עוד עלה כי היה מעורב בהברחות של חומרי נפץ וחומרי גלם לייצור אמצעי לחימה עבור ארגון חמאס וגורמי טרור נוספים ברצועה מאז 2012. באפריל 2016, סוכלה הברחה של חמיס ושותפיו על ידי כוח של חיל הים.

ספינות חיל הים מסיירות באזור הגבול בין ישראל לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
ספינת חיל הים מסיירת בחופי עזה במהלך מבצע "צוק איתן"/AP

בחקירה נחשף מידע רב על ציר ההברחות הימיות של חמאס בין רצועת עזה למצרים, והשימוש שנעשה בדייגים ובמבריחים לאורכו של הציר. משב"כ נמסר כי "המידע שעלה בחקירה זו, כמו גם בחקירותיהם של פעילי טרור של חמאס שנעצרו באחרונה, חושף טפח נוסף מתוך המאמצים הרבים שחמאס משקיע בהכנותיו לצורך קידום פעולות הטרור האלימות, הפעם תוך ניצול ההקלות שישראל מאפשרת לאוכלוסיית הדייגים בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully