וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 שנים לחתימה על הסכמי אוסלו: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

13.9.2016 / 7:00

בשנת 1993 חתמו יצחק רבין ויאסר ערפאת בנוכחות ביל קלינטון על ההסכמים שנכתבו כחודש קודם לכן ועסקו בסיום הסכסוך. ועדת הפנים תדון במצבם של יישובי עוטף עזה ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

23 שנים להסכמי אוסלו

יצחק רבין, יאסר עראפאת וביל קלינטון במעמד החתימה על הסכם אוסלו, 13.9.1993. AP
רבין, ערפאת וקלינטון במעמד החתימה על הסכמי אוסלו, ספטמבר 1993/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 23 שנים, בשנת 1993, נערך על מדשאות הבית הלבן בוושינגטון טקס חגיגי לחתימה על הסכמי אוסלו, בנוכחות נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון, ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין, וראש אש"ף, יאסר ערפאת. ההסכם נחתם בחשאי ב-20 באוגוסט על ידי אבו מאזן ושמעון פרס ובו הוחלט על נסיגת ישראל מיישובים פלסטיניים ועל הקמת הרשות הפלסטינית. מדובר בצעדים במסגרת ניסיון להביא לפתרון קבע שיביא לסיום הסכסוך.

ועדת הפנים תדון במצבם של יישובי עוטף עזה

גדרות חכמות שהוקמו בסמוך ל-12 מיישובי עוטף עזה כחלק מחיזוק היישובים בעקבות מבצע "צוק איתן". 6 באוקטובר 2015.. משרד הביטחון
גדרות שהוקמו בסמוך ליישובי עוטף עזה/משרד הביטחון

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הפנים במצבם של יישובי עוטף עזה, ותבחן אם חל שיפור במצבם אחרי המבצע האחרון, צוק איתן, לפני כשנתיים. נוסף לאתגרי תושבי עוטף עזה הכרוכים במגורים בפריפריה, הם סובלים יתר על המידה נוכח המצב הביטחוני הבעייתי. כדי לעודד הגירה, לסייע בשכר דירה ולפתח תשתיות, הכריזה המדינה על תכנית אסטרטגית לחיזוק ההתיישבות והצמיחה הדמוגרפית באזור הדרום ובעוטף עזה. ועדת הפנים תדון במצב היישובים לאור תכנית הממשלה ותבדוק אם יושמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טקס התייחדות לחללי חיל ההנדסה

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, טקס חילופי ראש אט"ל. 13 ביולי 2016קובי ברק ואלוף אהרון חליוה, טקס חילופי ראש אט"ל. 13 ביולי 2016. דובר צה"ל
ינכח בטקס באנדרטת חיל ההנדסה הקרבית. איזנקוט/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס התייחדות לחללי חיל ההנדסה באנדרטת חיל ההנדסה הקרבית בחולדה. הטקס יתקיים במעמד שר השיכון והבינוי יואב גלנט, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אלוף קובי ברק וקצין ההנדסה הראשי תת-אלוף אושרי לוגסי. האנדרטה בצומת חולדה הוקמה בשנת 1950 לזכר החיילים שנפלו במאמץ להקמת "דרך הגבורה" המובילה לירושלים בזמן מלחמת העצמאות. רובם היו חיילי הנדסה. בשנת 1982 הוחלט שהאנדרטה תוקדש לחללי החיל.

יושבע נשיא בית הדין של העדה הדרוזית לערעורים

נשיא המדינה ביקר בקבר יתרו לרגל חג נבי שועייב, אפריל 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בביקור בקבר יתרו לרגל חג נבי שועייב, אפריל 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס השבעת נשיא בית הדין של העדה הדרוזית לערעורים, השייח מופאק טריף. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שגם יישא דברים וכן במעמד שרת המשפטים איילת שקד. מופאק הוא בוגר הפקולטה למשפטים של הקריה האקדמית אונו ובשנת 2010 הוענק לו תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה.

יום עוגיית מזל הבינלאומי

עוגיות מזל בצ'יינה טאון בסן פרנסיסקו. AP
עוגיות מזל בצ'יינה טאון שבסן פרנסיסקו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום עוגיית המזל הבינלאומי. מדובר בעוגיות שהן סוג של מגדת עתידות. בתוך כל עוגייה מסתתר מסר הנוגע לעתידם של אלו שאוכלים את העוגייה. בדרך כלל, עוגיות מזל מבטיחות דברים חיובים כמו בריאות או הצלחה, מה שהופך את חוויית האכילה להרבה יותר נחמדה. הדרך המקובלת לחגוג את יום עוגיית המזל הבינלאומי היא באכילה או בהכנת עוגיות מזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully