וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול תשדירי תעמולה ורכישת פרסומות: השינויים הצפויים בחוק הבחירות

12.9.2016 / 22:00

דוח הביניים של הוועדה הציבורית לבחינת חוק הבחירות כולל המלצות רבות, ובהן החלת החוק על האינטרנט, ביטול האיסור על תעמולת בחירות חודשיים לפני יום הבוחר וקיצור משמעותי בזמני התשדירים

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: סרטון הבחירות של הליכוד ובו נטען כי השמאל "יעזור לדאעש", פברואר 2015)

הוועדה הציבורית לבחינת חוק הבחירות בראשות נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת דורית בייניש, פרסמה היום (שני) דוח ביניים ובו המלצותיה לרפורמה בחוק הבחירות. הוועדה תפרסם דוח סופי עד תום השנה עם המלצה סדורה לתיקונים.

בין עיקרי המלצות הוועדה: החלת חוק הבחירות על האינטרנט, ובכלל זה הרשתות החברתיות; ביטול הסעיף האוסר על תעמולת בחירות ברדיו ובטלוויזיה 60 ימים לפני יום הבוחר; ביטול תשדירי התעמולה ברדיו ובטלוויזיה הנהוגים כיום; רכישת פרסומות בחירות ברדיו ובטלוויזיה; וביטול ההסדר ולפיו הפרה של חוק הבחירות היא עבירה פלילית.

לפי ההמלצות, יבוטלו תשדירי התעמולה ברדיו ובטלוויזיה הנהוגים כיום. "על פי ההסדר המוצע, יינתנו לכל רשימת מועמדים ארבע דקות להציג את מסריה לציבור. ארבע הדקות האמורות ישודרו, בחלוקה שווה, ביום ה-14 וביום השביעי שלפני יום הבחירות", נכתב.

קלפיות ראשונות בבסיסי צה"ל בצפון, מרץ 2015. דובר צה"ל
רפורמה בחוק הבחירות. הצבעה בקלפי בבחירות 2015/דובר צה"ל

על ההמלצה לרכוש פרסומות בחירות כתבה הוועדה כי הדבר נועד "להגדיל את האמצעים שבידי רשימות המועמדים להעברת המסרים שלהן לציבור. פרסומות הבחירות יופרדו מהפרסומות המסחריות באמצעות אות מיוחד, וכמותם תהא מוגבלת לפי הסדר שייקבע בחוק".

בנוסף לכך מציעה הוועדה לבטל איסורים ישנים. בין היתר, נכתב בהמלצות כי לאשר שימוש בכלי שיט ובכלי טיס, וכן לבטל את הגבלת השימוש ברמקול ואת איסור נשיאת לפידים.

הוועדה מונתה על ידי הנשיא ראובן ריבלין לאור בקשה של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בבחירות הקודמות, שופט העליון סלים ג'ובראן. זאת, במטרה להתאים את כללי תעמולת הבחירות "למציאות התקשורתית המשתנה". ג'ובראן כתב בתום הבחירות הקודמות דוח הפקת לקחים, שבו קרא לרפורמה בחוק הבחירות, שנחקק ב-1954.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully