וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנה לפיגועי 11 בספטמבר: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

11.9.2016 / 6:45

מחבלים של אל-קאעדה ביצעו את מתקפת הטרור הגדולה על אדמת ארה"ב שבמסגרתה הופלו בנייני התאומים. ועדת הטכנולוגיה תדון בהשלכת פיצוץ הלוויין הישראלי "עמוס 6". עשור עבר מאז הפכה פייסבוק לרשת חברתית פומבית ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

15 שנה לפיגועי 11 בספטמבר

נפילת בנייני התאומים 11 בספטמבר. AP
בנייני התאומים אחרי התנגשות המטוסים בהם/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים 15 שנים לפיגועי 11 בספטמבר בארצות הברית. מדובר בסדרה של פיגועים בניו יורק ובוושינגטון שבוצעו על ידי 19 טרוריסטים של ארגון אל-קאעדה. המחבלים חטפו ארבעה מטוסים. שניים מהם התנגשו במגדלי התאומים בניו יורק והובילו לקריסתם. על כן, פיגועי 11 בספטמבר ידועים גם בשמם "אסון התאומים". המטוס השלישי התרסק בבניין הפנטגון והרביעי התרסק בשטח פתוח בפנסילבניה. 2,996 בני אדם נהרגו בפיגוע הגדול ביותר על אדמת ארצות הברית. בשנת 2011 חוסל אוסמה בן לאדן, מנהיג אל קאעדה, שעמד מאחורי הפיגועים.

דיון בעניינו של אלאור אזריה

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. 26 ביולי 2016. ניב אהרונסון
תושבי חברון ימסרו עדותם. אזריה/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון בעניינו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון. בדיון יימשך שלב העדויות מטעם ההגנה, והיום צפויים למסור את עדותם תושבי חברון שהיו במקום בזמן האירוע. משפטו של אזריה התחדש לאחרונה לאחר הפסקה שנמשכה כחודש, ולאחר שהסתיים שלב מתן העדות של אזריה עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ועדת המדע והטכנולוגיה תדון בפיצוץ "עמוס 6"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידונו בהשלכות על תעשיית התקשורת והחלל בישראל. הפיצוץ באתר השיגור בפלורידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיון תקיים ועדת המדע והטכנולוגיה דיון בעניין ההשלכות של פיצוץ הלוויין "עמוס 6" על עתיד תעשיית התקשורת והחלל בישראל. הדיון יתקיים בנוכחות שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, יו"ר סוכנות החלל הישראלית פרופ' ואלוף במיל' יצחק בן ישראל וגורמים נוספים. בתחילת החודש התפוצצה רקטת פלקון 9 של חברת SpaceX שהייתה אמורה לשגר לחלל את לוויין התקשורת הישראלי. נסיבות הפיצוץ באתר השיגור בקייפ קנאברל שבפלורידה עדיין לא ידועות.

עשור לפתיחת פייסבוק לקהל הרחב

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק הפכה לאחד האתרים הנצפים בעולם/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום נציין עשור לכניסתה של הרשת החברתית הפופולרית פייסבוק לחיינו. זאת, לאחר שהגדרתה של הרשת, שתחילה הייתה מיועדת לסטודנטים של אוניברסיטת הרווארד במסצ'וסטס בלבד, שונתה והפכה פומבית. פייסבוק נוסדה שנתיים קודם לכן, על ידי חמישה סטודנטים, בהם גם מארק צוקרברג, ושימשה לקשרים חברתיים בתוך אוניברסיטאות ובתי ספר. עם הפיכתה של פייסבוק לציבורית, כל משתמש מעל גיל 13 ובעל כתובת מייל יכול היה לקחת חלק ברשת החברתית. מאז, הפכה פייסבוק לאחד האתרים הנצפים ביותר בעולם.

תחילת המנדט בארץ ישראל

הצהרת בלפור. ויקויפדיה, צילום מסך
המטה הייתה להקים בית לאומי ליהודים. הצהרת בלפור/צילום מסך, ויקויפדיה

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 94 שנים לתחילת המנדט הבריטי בארץ ישראל. בשנת 1922 קיבלה בריטניה מנדט מחבר הלאומים על ארץ ישראל. כלומר, ייפוי כוח כדי לסייע ליישוב יהודים. כוונתו המוצהרת של המנדט הייתה להקים בית לאומי ליהודים בארץ ישראל ברוח הצהרת בלפור. עם זאת, המנדט הבריטי זכור דווקא ככזה שהטיל הגבלות שונות כמו הגבלות עלייה ורכישת קרקעות. למנדט הבריטי בישראל היו גם יתרונות כמו ביסוס הנוכחות בארץ ישראל, אך גם חסרונות נוכח חילוקי דעות בין התנועה הציונית ומנהיגי היישוב לבין הבריטים. המנדט הבריטי הסתיים במאי 1948, עם הקמת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully