וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 35 שנים: האדם שניסה להתנקש בנשיא ארה"ב רייגן יצא לחופשי

ג'ון הינקלי ג'וניור ירה בנשיא ב-1981 כשהיה בן 25, אך לא הורשע בניסיון רצח בשל אי שפיות. בית המשפט הפדרלי קבע כי הינקלי, ששהה בשנים האחרונות במוסד פסיכיאטרי, אינו מסוכן יותר לעצמו או לציבור

ג'ון הינקלי ג'וניור, האדם שניסה להתנקש בחיי הנשיא לשעבר רונלד רייגן בשנת 1981. AP
לא יורשה לדבר עם התקשורת. הינקלי ג'וניור/AP

ג'ון הינקלי ג'וניור, היורה שניסה להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית לשעבר רונלד רייגן במהלך כהונתו בשנת 1981, שוחרר היום (שבת) מבית החולים הפסיכיאטרי שבו אושפז ב-35 השנים האחרונות. הינקלי, שהיה בן 25 כשירה בנשיא לשעבר, לא הורשע בניסיון ההתנקשות בשל אי שפיות בעת המעשה. הוא ישוב לביתו ויעבור להשגחת אמו בת ה-90.

ביולי האחרון פסק השופט הפדרלי פול פרידמן כי הינקלי, היום בן 61, אינו מהווה יותר סכנה לציבור או לעצמו. בשנים האחרונות בילה הינקלי 17 ימים בחודש בביתה של אמו בווירג'יניה תחת תנאים מגבילים. כחלק מתנאי שחרורו, הינקלי לא יוכל לדבר עם התקשורת, יעבוד שלושה ימים בשבוע, לא יורשה להתרחק מעבר ל-48 ק"מ מביתו וייפגש עם פסיכיאטר פעמיים בחודש.

עוד בוואלה! NEWS:
תורת המספרים: האם היה לארה"ב נשיא הומוסקסואל?
שאלת השאלות של הבחירות: מיהו אמריקני?
אחרי 27 שנה, נפתרה בארה"ב תעלומת היעלמותו של ג'ייקוב בן ה-11

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
משפחתו מתנגדת בתוקף לשחרור. רייגן/מערכת וואלה, צילום מסך

הינקלי ירה בנשיא לשעבר בעקבות אובססיה שפיתח לשחקנית ג'ודי פוסטר ולסרט "נהג מונית" שבו שיחקה נערת ליווי. בסרט כיכב השחקן רוברט דה נירו כנהג מונית שתכנן להתנקש בחייו של המועמד לנשיאות. ביום ההתנקשות כתב הינקלי מכתב לפוסטר, שבו פירט את תכניתו לרצוח את רייגן כדי לזכות בלבה.

ניסיון ההתנקשות, שנערך שבועיים בלבד לאחר שהחל רייגן את כהונתו כנשיא, זעזע את העולם. הינקלי גרם לפציעתו של הנשיא ולפציעתם של שלושה נוספים – דובר הבית הלבן ג'יימס בריידי, שוטר וסוכן של השירות החשאי. מותו של בריידי מפצעיו בשנת 2014 הוגדר כרצח, אבל הינקלי לא הואשם בעבירות נוספות.

הקרן על שם רונלד רייגן העבירה ביקורת על ההחלטה לשחרר את הינקלי, ומסרה כי משפחתו של הנשיא לשעבר מתנגדת בתוקף לשחרורו של הינקלי, וכי הם מאמינים שהוא עדיין מהווה סכנה לציבור. ג'ודי פוסטר מסרבת מאז המקרה להתייחס לסוגיה, ואנשי התקשורת שלה סרבו להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully