וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: ירושלים די.סי

אייל חיימובסקי

10.9.2016 / 19:00

כסף המבוזבז על דלק לכלי הרכב הנכנסים לבירה בבוקר ויוצאים ממנה בערב, חייב להיות מושקע במשיכת צעירים נוספים שיחזקו את העיר ואת ישראל כולה. דעה

פקקים ליד הר המנוחות, ירושלים. 8 באוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
פקקים קבועים ביציאה מירושלים/נועם מושקוביץ

מה הייתם עושים עם 68 שעות חודשיות נוספות? מחלקים אותן בין בחיק המשפחה, בשינה, עם החברים או מול הטלוויזיה? ניחוש סביר, ובוודאי רחוק מהאפשרות שהייתם בוחרים להקדיש את אותן שעות יקרות לעמידה בפקקים אינסופיים מדי יום.

מבין שלל המספרים, משך את תשומת לבי במיוחד הנתון הסטטיסטי הבא: 5,000 צעירות וצעירים בני 27-35 הם עובדי ממשל בדרגות ותק בינוניות ומעלה בירושלים, ו-66% מהם מעדיף לוותר על זמן יקר מדי יום ולהשתרך כל בוקר וערב בפקקים בדרך לעבודה ובחזרה ממנה. זוהי החלטה מודעת, המקרינה באופן ישיר על איכות חייהם ומשם – אף על פריון עבודתם.

הזמן עובר מהר כשנהנים

"ערי ממשל" נפוצות ברחבי העולם, ומגדירות על פי רוב אזור פעילות של משרדים ממשלתיים, רשויות ומוסדות מדיניים או בינלאומיים רשמיים. האו"ם בניו יורק, למשל, מטה האיחוד האירופי בבריסל, וכמובן וושינגטון די.סי בארצות הברית.

הרשויות המקומיות האמורות נהנות מאוכלוסייה איכותית של עובדים, מצעירים משכילים בעלי הכנסה חודשית נאה – ומפלח אזרחי בעל ביטחון סוציאלי גבוה. על בסיס זה, הן בוחרות להשקיע בבניית רשת קהילתית ותרבותית מפותחת, שתיצור תנאים אופטימליים לעבודה בעיר – וגם לחיים בה ולגידול משפחות בתחומה.

וירושלים? בשנים האחרונות שופעת העיר אירועי תרבות, ומציגה פארקים ומתחמי בילוי ופנאי. אלו מושכים אליהם מדי יום מבקרים רבים, אך רק 34% מעובדי המדינה בחר להשתכן בבירה על בסיס קבוע. עידוד חבריהם לעבור לגור בעיר שבה הם גם עובדים הוא משימה עירונית ולאומית כאחד.

כ-1,400 שקלים מוענקים מדי חודש לכל "עובדי החוץ" תחת סעיף "קצובת נסיעה". אלו מצטברים לכ-4 מיליון שקלים חודשיים, שאותם ניתן היה להמיר, למשל, לכדי סיוע משמעותי עבור העובדים שבחרו לגור בירושלים. אלפי הצעירים המפעילים את הממשל הישראלי, יחד עם אנשי מפתח מקומיים ודמויות בכירות אחרות, החלו לפעול בנושא ולבחון כיצד ניתן להפוך את העיר לאלטרנטיבה המועדפת לעבודה ולמגורים כאחד. כך, כסף המבוזבז על דלק לכלי הרכב הנכנסים לבירה בבוקר ויוצאים ממנה בערב, חייב להיות מושקע במשיכת צעירים נוספים שיחזקו את העיר ואת ישראל כולה.

לירושלים יש את כל הדרוש כדי להתבסס כעיר ממשל חזקה, בעלת קהילה וחיי תרבות ופנאי ייחודיים. האתגר הוא להפוך את חוזקה האסטרטגי מפוטנציאל לעובדה מוגמרת.

ו-68 השעות שיתפנו פתאום? אלו יטוסו במהירות בעשרות המוזיאונים בעיר, בתיאטראות ובמתחמי הסרטים, או בשווקים התוססים. מניסיון, הזמן עובר מהר כשנהנים

אייל חיימובסקי הוא מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, שיזמה בשיתוף המשרד לירושלים ומורשת ועמותת רוח חדשה את ועידת הממשל הירושלמית, שתתקיים ביום ראשון ושני, 11-12.09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully