וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגברים חלשים מינית": מחוקק מצרי תמך במילת נשים - ועורר סערה

אילן זלאיט

8.9.2016 / 13:10

חבר פרלמנט עצמאי התנגד להחמרת הענישה על מי שמבצע את ההליך האסור והמסוכן וטען: "הגברים יצטרכו להיות חזקים יותר כדי לקיים יחסי מין עם אישה שלא עברה מילה". הוא זכה לביקורת נוקבת, אך סירב לחזור בו: "זה מבוסס מדעית"

עריכה: יאיר דניאל

חבר פרלמנט מצרי הביע תמיכה במילת נשים, המנהג האכזרי שהוצא מחוץ לחוק לפני כעשור - זאת משום שלדבריו הגברים במדינה "לא חזקים מספיק מינית". ההתבטאות מעוררת המחלוקת של אל-האמי עגינה, חבר פרלמנט עצמאי ממחוז דאקהילייה, נחשפה השבוע. היא נאמרה בשבוע שעבר במהלך דיון על הצעת חוק להחמרת הענישה על ביצוע מילת נשים.

עגינה אמר בדיון כי הוא מתנגד להצעה, בטענה כי הפסקה של מילת הנשים פירושה ש"הגברים יצטרכו להיות חזקים יותר מבחינה מינית" כדי לקיים יחסי מין עם אישה שלא עברה מילה. "כפי שאנו יודעים, רוב הגברים המצרים חלשים מבחינה מינית", הסביר עגינה לנוכחים ההמומים, ו"ומצרים נמצאת בראש המדינות מבחינה רכישת תרופות מגבירות אונות".

דבריו נשענים על התפיסה המסורתית במדינה שלפיה נשים שאינן עוברות מילה הופכות למופקרות ובעלות דחפים מיניים גבוהים. גורמים בפרלמנט המצרי סיפרו כי נגד עגינה התקבלו מאות תלונות מצד חברי פרלמנט ואזרחים שדרשו כי ועדת האתיקה תדון בדבריו. חבר הפרלמנט סירב לחזור בו מדבריו וטען כי הם "מבוססים על עובדות מדעיות". "אני מוכן להתמודד עם כל חקירה שהיא ולהציג את העובדות לדבריי. החוקה המצרית קובעת כי יש לקבל חופש ביטוי ודעות שונות", אמר אתמול לעיתונאים.

נשים מצריות עם רעלה – קהיר 2012. AP
המנהג הוצא מחוץ לחוק, אך עדיין נפוץ. נשים עם רעלות בקהיר/AP

מילת נשים היא הליך המתקיים לרוב בטקס שנערך לפני גיל ההתבגרות. מדובר במנהג אפריקני מסורתי, שקיים עד היום במדינות היבשת המוסלמיות. דוח של סוכנות הילדים של האו"ם יוניצ"ף משנת 2005 קבע כי 97% מהנשים במצרים, בגיל 15 עד 47, עברו מילה. בתחילת שנות ה-2000, בעקבות לחץ של ארגוני זכויות אדם וגורמים בינלאומיים, נאסרה מילת הנשים בחוק המצרי, פרט ל"סיבות בריאותיות". הפרצה אפשרה לאוכלוסייה המסורתית והכפרית במדינה להמשיך במנהג.

בשנת 2007 תוקן החוק כך שאסר מילת נשים כלל, אך יש שממשיכים לבצע אותה בחשאי ובחודש ינואר האחרון אף מתה נערה מצריה בת 17 שעברה את ההליך בבית חולים פרטי במזרח המדינה. הסערה הציבורית שעורר המקרה הביא להצעת החוק החדשה שלפיה יוטל עונש של עד 15 שנות מאסר למי שיבצע מילת נשים שתוביל למוות או לנכות קבועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully