וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון החניון: האבא נהרג בקריסה, בנו החורג לא יגורש מהארץ

8.9.2016 / 11:30

הוועדה ההומניטרית של רשות האוכלוסין וההגירה התכנסה לבקשת שר הפנים, וקבעה כי בנה של גלינה יעקובוב, שבעלה אולג נהרג בקריסה ברמת החייל, יקבל מעמד תושב ארעי. לפי הוועדה, הדבר יאפשר לו לעבוד ולסייע לפרנסת אמו, הסובלת מנכות

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

הוועדה ההומניטרית של רשות האוכלוסין וההגירה קבעה היום (חמישי) כי אנטון יעקובוב, בנה של גלינה יעקובוב שבעלה אולג נהרג באסון קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב, יקבל מעמד של תושב ארעי מטעמים הומניטריים. זאת, לאחר ששר הפנים אריה דרעי הורה אמש לכנס את הוועדה כדי לדון בנושא. אנטון הוא בנה של יעקובוב מנישואים קודמים, תושב אוקראינה שהגיע לארץ לפני שנתיים כתייר והיה מועמד לגירוש.

המעמד שניתן לאנטון מקנה לו את כלל הזכויות הרפואיות והסוציאליות, כמו גם אישור עבודה בישראל והגנה מפני גירוש. לפי הוועדה, אפשרות העסקתו תסייע לפרנסת אמו, לאחר מות בעלה באסון. גלינה סובלת מנכות ובעיות נשימה, ונמצאת במצב כלכלי קשה.

"בעלה של גלינה נהרג באסון שקרה בישראל וצריכים לנהוג בה לפנים משורת הדין נוכח הטרגדיה הקשה", אמר אתמול דרעי. "האלמנה זקוקה לבנה לידה כדי שיסייע לה וזו חובתנו כלפיה לאחר שאיבדה את בעלה באסון הקשה". אולג יעקובוב, בן 60 מתל אביב, הוא אחד משלושת ההרוגים באסון קריסת החניון, לצד דניס דיאצ'נקו מאוקראינה ועאהד אל-חאג' מכפר בית רימא שליד רמאללה.

משפחת אולג יעקובוב, נהרג בקריסת החניון ברמת החייל. תל אביב 7 בספטמבר 2016. אבי כהן
"בעלי עבד קשה כדי שנוכל להתקיים, מה נעשה עכשיו?". גלינה יעקובוב/אבי כהן

מוקדם יותר אתמול סיפרה גלינה על הבעיה של בנה. "הבן שלי בא כדי לעזור, אבל הוא לא יכול לעבוד כי אין לו אישור מה יהיה על החיים שלי? מה אני אעשה?", תהתה. "לבן לא מרשים לעבוד כי אין לו אזרחות כי הוא לא יהודי, אבל הוא גדל אצל יהודי מגיל ארבע", ציינה.

למרות גילו סיפרה גלינה כי בעלה אולג "תמיד עבד קשה". לדבריה, הוא נפצע כמה פעמים במהלך עבודתו אך עדיין שב לעבוד. "פעם נחתכה לו הרגל עד העצם, וכשהחלים הוא חזר לעבודה. כל הזמן עבד קשה מאוד כדי שנוכל להתקיים ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully