וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ביקור טראמפ: שר האוצר של מקסיקו התפטר מתפקידו

לויס וידגראי, מי שהואשם בידי רבים במדינה כאדם העומד מאחורי הזמנת המועמד הרפובליקני למקסיקו סיטי, הודיע כי יפרוש ולא יכהן בתפקיד ציבורי. רבים במדינה טענו כי הביקור של איל הנדל"ן, שיצא רבות נגד מהגרים ממקסיקו, היווה השפלה למדינה

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: יאיר דניאל

שר האוצר של מקסיקו, לויס וידגראי, התפטר היום (רביעי) מתפקידו, והודיע כי לא יכהן בקרוב בתפקיד ציבורי. זאת, ברקע הטענות לאחריותו לביקור המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, במקסיקו סיטי בשבוע שעבר, שנראה בעיני רבים במדינה כצעד משפיל עבור ממשלתו של הנשיא אנריקה פניה נייטו. שר האוצר לשעבר, אנטוניו מיד, צפוי החליפו.

וידגראי, שעמד מאחורי הקמפיין של הנשיא פניה נייטו, נחשב ליד ימינו וככוח המוביל של שורת רפורמות בשנים האחרונות. כמו כן, גורמים בכירים בעולם רואים בוידאגי, בעל דוקטורט מההמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס שבארצות הברית (MIT), כאיש מקצוע מעולה. "הוא עוזב עם הישגים מעולים בכל הנוגע לרפורמות, וייזכר כאחד הארכיטקטים המרכזיים של מאמצי הרפורמות, שהחלו ב-2013", אמר אלונסו קרברה, כלכלן בכיר, לוול סטריט ג'ורנל.

עם זאת, רבים במדינה העבירו ביקורת על קצב הצמיחה האיטי של הכלכלה המקומית, כמו גם העלאת המסים. הביקורת גברה לאחר ביקורו של טראמפ, על אף שהוא והנשיא הכחישו כי הוא עומד מאחורי ההזמנה.

עוד כתבות בנושא:
המקסיקנים זועמים על הנשיא שנפגש עם טראמפ: "טעות היסטורית"
ה"גרינגו" טראמפ ניצח בדו-קרב המקסיקני
טראמפ במקסיקו: "לכל מדינה יש את הזכות לבנות בגבולה חומה"

שר האוצר של מקסיקו, לויס וידגראי, שהתפטר מתפקידו על רקע ביקור דונלד טראמפ במדינה, ספטמבר 2016. AP
נחשב לאחראי מאחורי ביקור טראמפ. וידגראי/AP

תושבים רבים זעמו על הגעתו של טראמפ, שהבטיח לבנות חומה בגבול מקסיקו שעליה לדבריו תשלם ממשלתו של פניה נייטו, למקסיקו סיטי. במסיבת העיתונאים שכינסו טראמפ ופניה נייטו לאחר פגישתם, הם מסרו כי נושא התשלום עבור החומה לא נידון ביניהם. אולם מאוחר יותר, טען פניה נייטו כי הבהיר לטראמפ שממשלתו לא תשלם על כך. טראמפ, מצדו, שב וטען בנאומו באריזונה כי "מקסיקו תשלם על החומה".

האופוזיציה במקסיקו הטיחה ביקורת בנשיא. "במקום להכריח אותו להתנצל, הממשלה אפשרה לו להשלים את ההשפלה של המקסיקנים", טען ריקרדו אנאיה, ראש מפלגת המרכז-ימין PAN. גורם ממשלתי במקסיקו הוסיף כי במהלך פגישתם, הנשיא הבהיר לטראמפ כי דבריו עוררו זעם ועלבון בקרב המקסיקנים. "הוא מועמד שהעליב מקסיקנים רבים, וזו הייתה האווירה שהייתה ביניהם", הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דונלד טראמפ ונשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
פניה נייטו וטראמפ במקסיקו סיטי, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully