וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ההרוג מדברת לראשונה: "אולג עבד כדי לממן טיפול לבנו שבתרדמת"

7.9.2016 / 14:55

אלמנתו של אולג יעקובוב, שנהרג בקריסת החניון ברמת החייל, מתקשה לעכל את הבשורה. "הוא בעלי ואני זקוקה לו", סיפרה בביתם בתל אביב. "ביקשו 40 אלף שקל על הלוויה עבורו, אין לנו איך לשלם"

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

עצב בבית משפחת יעקובוב בשכונת התקווה בתל אביב. אלמנתו ואחותו של אולג ממררות בבכי לאחר מותו בקריסת החניון ברמת החייל. אולג, בן 60, עלה לפני 18 שנה מאוזבקיסטן לישראל.

לדברי אלמנתו גלינה, "הוא רצה להגיע לארץ אחרי שאחיו ואחיותיו עלו קודם לכן. הוא עבד קשה כל הזמן והכל יקר פה", היא מתארת. "התחתנו בשנת 1994 באוזבקיסטן, והקרובים שלו עלו לישראל, והוא אמר שגם הוא רוצה. אני לא כל כך רציתי לעלות, ואמרתי לו – תעלה לבד, ואחר כך נראה. הוא עלה לבד בשנת 1998 ועבד קשה, מאוד קשה. שם כסף בצד כדי לבוא לקחת אותי. הוא אמר כל הזמן שהוא אוהב אותי ולא יכול לבד, ושנה אחר כך הוא לקח אותי לישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
היום השלישי לעבודות החילוץ: "הייתה אופטימיות – אך הסיכויים פוחתים"
חניון קרס בתל אביב: שני הרוגים ו-23 פצועים; שבעה לכודים
ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג נעצרה בחשד לשוחד בפרשת השחיתות

משפחת אולג יעקובוב, נהרג בקריסת החניון ברמת החייל. תל אביב 7 בספטמבר 2016. אבי כהן
"תמיד דאג לכולם", משפחתו של אולג יעקובוב, היום/אבי כהן

החיים בארץ לא היו קלים עבור הזוג יעקובוב. "אנחנו גרים בשכירות, זה יקר והוא עבד קשה מאוד", מספרת גלינה. "תמיד דאג לכולם. הוא לא יכול היה ללכת לאולפן כי הוא כל הזמן עבד והוא אמר לי 'לכי את, תלמדי עברית כדי לדעת לדבר'. אני מודה לו על כך שאני יכולה לדבר קצת", הוא אומרת בבכי. "בכל עבודה תמיד עבד קשה עם כל הלב, עבור משכורת נמוכה" סיפרה.

לשניים ילדים מנישואים קודמים ואין להם ילדים משותפים. אחד משני בניו שרוי בתרדמת מזה 12 שנה, במרכז הרפואי "רעות" בתל אביב. "לקחנו הלוואה בשביל הבן. בכל יום שישי הוא היה בא לבקר אותו כי הוא כל הזמן עבד, ואני הולכת לשם כל יום. לקחנו הלוואה בשביל לשלם את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משפחת אולג יעקובוב, נהרג בקריסת החניון ברמת החייל. אבי כהן
אבל בקרב בני משפחתו של אולג בביתו, היום/אבי כהן

"מה עכשיו אני אעשה, איך נשלם?", תהתה האלמנה. בנה שנשאר בחו"ל הגיע לישראל לאחרונה כדי לעזור להם, אך כיוון שהוא לא יהודי לפי ההלכה לא ניתן לו אישור עבודה. "לבן לא מרשים לעבוד כי אין לו אזרחות, כי הוא לא יהודי, אבל הוא גדל אצל יהודי מגיל ארבע", היא מציינת.

למרות גילו, אולג תמיד עבד קשה, היא מספרת, וגם בעבודה האחרונה למרות שהוא נפצע מספר פעמים מיד חזר לעבוד. "פעם נחתכה לו הרגל עד העצם, וכשהחלים הוא חזר לעבודה. כל הזמן עבד קשה מאוד כדי שנוכל להתקיים ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות. הבן שלי בא כדי לעזור, אבל הוא לא יכול לעבוד כי אין לו אישור מה יהיה על החיים שלי? מה אני אעשה?".

"תמיד התפללתי שהכול יהיה בסדר"

אחת מאחיותיו של יעקובוב, לובה, סיפרה ש"הוא היה אדם טוב קשה מאוד עובד כל הזמן. שאלתו אותו למה הוא עובד בעבודה כל כך קשה, והוא הסביר שיש הרבה על מה לשלם, וצריך הרבה כסף. הוא היה אדם טוב שאוהב לעזור לכולם מכל הלב". לגבי העבודה ברמת החייל אומרת אלמנתו. "העבודה האחרונה הייתה במפעל ברזל באזור, ברמת החייל הוא היה עובד לא קבוע".

עוד היא מציינת שהיא לא שמעה ממנו על בעיות בטיחות באתר אך מדגישה שהוא לא סיפר הרבה על הקושי בעבודה, כדי שלא תדאג. "אמרתי לו: 'אתה בן 60, איך אתה יכול לעבוד כל כך קשה?' הוא אמר לי שהוא מפחד, אבל שהוא חייב כי זו העבודה. הוא ניסה להרגיע אותי שהוא מנוסה, ועובד לאט. בבית התפללתי תמיד שהכול יהיה בסדר. זה בעלי ואני זקוקה לו".

זירת קריסת החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. ניב אהרונסון
שומרים בכניסה לאזור הקריסה/ניב אהרונסון

גופתו של אולג יעקובוב חולצה במצב קשה וטרם ניתן אישור לשחרורה של הגופה לקבורה כך שמועד הלוויה טרם נקבע. אלמנתו סיפרה כי מבקשים מהם הרבה כסף על הקבורה. "ביקשו ארבעים אלף שקל על האדמה מאיפה הכסף לזה, אין לנו", היא ממררת בבכי. גם בני משפחה נוספים שהגיעו לבית המשפחה מציינים את טוב ליבו של אולג וכמה היה מסור לעבודה ולאנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully