וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לגן הרגיל": ראש העיר נהריה דילג על ביקור ילדים עם צרכים מיוחדים

7.9.2016 / 15:29

אם לילדה בת חמש בעלת צרכים מיוחדים נתקלה במקרה בג'קי סבג בכניסה לגן של בתה. הוא בישר בשמחה שהביא הפתעות לילדים, אך השתיים גילו שהחליט להגיע רק לגן הסמוך. "גם לילדה שלי מגיע לקבל שוקולד"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן

פוסט שפרסמה בפייסבוק אם לילדה בת חמש בעלת צרכים מיוחדים מנהריה גרר מאות תגובות, נרגשות מחד ונזעמות מאידך. האם גוללה סיפור על פגישה מקרית עם ראש העיר, ג'קי סבג, מחוץ לגן של בתה. ראש העיר בישר בשמחה לילדה כי ביקר בגן דקות ספורות קודם לכן והביא הפתעות לילדים. מיד לאחר מכן השתיים נכנסו לגן והתלהבותן התחלפה מפח נפש: הן גילו לאכזבתן כי ראש העיר ביקר רק בגן הסמוך – בו לומדים ילדים ללא צרכים מיוחדים.

"מה זה בכלל צרכים מיוחדים, אתם בטח שואלים. בדרך כלל ישר עולה בראש תמונה של ילד מפגר או ילד עם קרניים, או של אחד שאנחנו לא רוצים להיות בחברתו כי אולי זה מדבק", הקדימה האם, קרן גלבוע, לפני שפתחה בתיאור המקרה. ואולם, גלבוע לא תיארה לעצמה שדווקא ראש העיר שבה היא גרה יגלה יחס כזה לבתה.

"הנסיכה הלוחמת שלי, הילדה שאני הכי גאה בה בעולם, הולכת לגן של החינוך המיוחד. יש שם שני גנים צמודים: אחד של בתי, ועוד גן רגיל. בדיוק כשהגענו אל השביל המוביל לגן, יצא ראש העיר עם כל הפמליה שלו. הוא ראה אותנו, בירך אותי בברכת בוקר טוב, פנה לבתי ואמר לה: 'שלום חמודה, מה שלומך? הבאתי לגן שלך מלא דברים טובים - עוגות ועוגיות ובובות'" תיארה גלבוע, והוסיפה כי הודתה לסבג.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
התפתחות בפרשת השחיתות בנתניה: ראשת העירייה נחקרת באזהרה
"שיקרתי לבנות שאבא חי": משפחות הנעדרים לא מאבדות תקווה
אחרי 27 שנה, נפתרה בארה"ב תעלומת היעלמותו של ג'ייקוב בן ה-11

הפוסט של קרן גלבוע:

"אמרתי לעצמי, 'איזה כיף, ראש העיר הגיע לגן של הודיה, איזה באסה שהיא פספסה אותו כי הייתה בריפוי בעיסוק'", כתבה גלבוע. אך לאחר שנכנסו לגן, טפחה המציאות על פניה. "אמרתי לגננת 'איזה יופי, ראש העיר הגיע'", סיפרה גלבוע. אבל הגננת נאלצה לצנן את התלהבותה של האם הנרגשת, ותיארה אירוע שונה לחלוטין.

"אחד מהשומרים צלצל בדלת ושאל אותה אם הילדים מוכנים, היא לא הבינה מה הוא רוצה ואז הוא אמר לה 'רגע, זה גן רגיל או מיוחד?'. היא השיבה שמדובר בגן מיוחד, והוא בתגובה ענה: 'אופס, סליחה. אנחנו לגן הרגיל, זאת טעות'", סיפרה גלבוע בכאב.

היא ציינה כי "כמובן שראש העיר לא היה בגן של הודיה. הוא היה בגן הצמוד, שבינו לבין הגן שלה מפרידים קיר וגדר. הודיה בגן של העירייה ששייך לחינוך המיוחד כבר שלוש שנים, וראש העיר אף פעם לא הגיע לבקר אותה ואת חבריה באופן אישי, כמו שהוא מגיע לגנים הרגילים". "למה?", תהתה. "גם לילדה שלי ולכל ילדי החינוך המיוחד מגיע לקבל בובה עם שוקולד. ויפה שעה אחת קודם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אולי אשים לה כתר זהב מנצנץ". הודיה גלבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרה גלבוע כי ביקשה לשתף את חבריה ברשתות החברתיות על מנת להעלות את המודעות לקשיים היומיומיים שעמם מתמודדים הילדים בעלי הצרכים המיוחדים. היא הוסיפה כי לא תסתפק בהפצת הדברים, ותנקוט צעדים מעשיים בנושא. "אז מה אני הולכת לעשות עם זה? אני נרשמתי ללימודי חינוך מיוחד ואני הולכת להיות הגב, המגן והתמיכה של הילדים האלה, וגם של ההורים", סיכמה. "אולי כשהודיה תחזור מהגן אני אשים לה קרניים על הראש ככה סתם בשביל הכיף, או יותר נכון כתר זהב מנצנץ, כי היא הגאווה שלי. זו הנסיכה שלי, קרניים אני לא רואה".

גלבוע הוסיפה בשיחה כי יש לה גם ילדים שלומדים במערכת החינוך הרגילה, ולדבריה היא "מכירה את שני העולמות". היא הבהירה כי היא מכבדת את ראש העיר, התנגדה למגיבים שזלזלו בו ואינה רוצה להיכנס לפוליטיקה. "אני בסך הכול רוצה להגיד שלילדים האלה מגיעה הכרה. לא חלמתי שהפוסט יופץ בהיקף כזה", גילה.

התמיכה יצאה מגבולות הפייסבוק

היא סיפרה שבנוסף לתמיכה האדירה, היא קיבלה גם שתי פניות שריגשו אותה במיוחד, מאנשים שהיא כלל לא מכירה. "אחד מהם, שביקש להישאר אנונימי, הביא היום 12 שקיות שבתוכן בובות, שוקולד וספר תהילים קטן. שני אנשים נוספים שאני לא מכירה ביקשו ממני את הכתובת של הגן. כששאלתי למה, הם ענו לי שהם רוצים להביא לילדים שוקולד, לעשות להם סדנת יצירה בבצק סוכר, לפנק אותם ולהביא להם דברים טובים. אם פוסט כזה עושה שינוי, אז זכיתי - ועוד בחודש אלול, חודש הסליחות. אני רועדת מהתרגשות".

מעיריית נהריה נמסר: "חלוקת הבובות והשוקולדים לילדי הגן ולילדי כיתות א' היא פרויקט שראש העירייה מוביל באופן אישי, שבמסגרתו הוא נכנס לכל הגנים בעיר. מכיוון שנהריה היא עיר גדולה מספר הגנים גדול, ועל כן פרויקט החלוקה נעשה לאורך כמה שבועות. בלוח הזמנים המתוכנן עתיד ראש העירייה להגיע בסיום סבב הגנים גם לגני החינוך המיוחד. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה לאם ולילדה ומתכננים להגיע לגן המדובר כבר בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully