וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש שם על הכוונת את אוסטרליה: "לוקחים את האיום ברצינות"

ראש הממשלה טרנבול התייחס למגזין חדש שפרסם הארגון הקיצוני בשפה האנגלית, ובו סומנו מטרות בולטות במדינה עבור "זאבים בודדים". "הרגו בהם בכל מקום", נכתב. טרנבול קרא להרחיב את שיתוף הפעולה האזורי

עריכה: מתן חדד

(תיעוד של החיים תחת שלטון דאעש ברמת הגולן הסורית)

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול אמר אתמול (שלישי) כי האיום הנשקף על ארצו מצד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הוא ממשי, לאחר שבמגזין של הארגון סומנו מקומות במדינה כמטרות לביצוע פיגועים של "זאבים בודדים".

בפתח פסגה אזורית בלאוס, אמר ראש הממשלה האוסטרלי כי ארצו תציע עזרה נוספת למדינות דרום-מזרח אסיה כדי למנוע מתקפות טרור. הוא ציין כי ירצה להרחיב את הסכמי הלוחמה בטרור של אוסטרליה עם אינדונזיה, מלזיה ועם מדינות אחרות באזור.

אתמול פרסם הארגון את הגיליון הראשון של המגזין "רומיה", ששוחרר גם בשפה האנגלית. בין היתר, קרא הארגון במגזין "להרוג אותם ב-MCG (מגרש הקריקט של מלבורן), ב-SCG (מגרש הקריקט בסידני), בבית האופרה (בסידני) ואפילו בחצרות שלהם". לדברי ראש ממשלת אוסטרליה, דאעש "יפנה לפעילות טרור מחוץ למזרח התיכון" ככל שהם נתונים ללחץ גדול יותר בשדות הקרב בעיראק ובסוריה.

הוא הזכיר את הפיגועים באי באלי ב-2002 כדוגמה לסכנה הנשקפת לאזור. בפיגועים נהרגו 202 איש, בהם 88 אוסטרלים ועוד 27 בריטים. ב-2014 לקח תומך של דאעש בני ערובה בבית קפה בסידני, ורק כעבור כיממה חוסל בידי כוחות הביטחון שצרו על המקום. עוד שני בני אדם נהרגו בתקרית.

מגזין של דאעש בשפה האנגלית ובו קריאה לפיגועים באוסטרליה, ספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
שער המגזין החדש של דאעש בשפה האנגלית/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully