וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על המשטרה: "הסתרת פרטי חקירת קריסת החניון מסכנת חיים"

7.9.2016 / 10:01

בכירים בענף הבנייה תוקפים את החלטת המפכ"ל להטיל צו איסור פרסום גורף על חקירת הקריסה ברמת החייל. "חשוב שהציבור יידע מי הנחקרים – כדי לבדוק מבנים נוספים שהם תכננו", אמרו. קבלן שעבד עם "דניה סיבוס": "הם מבינים שזו שאלה של זמן עד שיפשטו על אתרים אחרים"

צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון, מאצי הוף, בני בן סימון, עריכה: ניר חן

ביקורת קשה על מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, בשל צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על חקירת אסון החניון ברמת החייל. "מדובר בחקירה רגישה שיש לה השלכות על ביטחונו של הציבור. לנהל חקירה כזאת תחת צו איסור פרסום זו החלטה שאין בה היגיון, ויש בה אפילו כדי לסכן ציבור שלם", אמר גורם בכיר בענף הבנייה.

"מדובר כאן באחת מחברות הבנייה הגדולות במשק, שהיא ככל הנראה מושא החקירה, והיא מבצעת שורה של פרויקטים בכל רחבי הארץ", אמר הבכיר.

"חשוב שהציבור יידע מי נחקר, ומי עוד מעורב", הוסיף, "חשוב שיידעו אם היה כשל בתכנון או בביצוע. אם יש מהנדס שתכנן ברשלנות את המבנה וגרם לקריסתו, צריך שאנשים יידעו מיהו כדי לבדוק אם יש עוד מבנים שתוכננו על ידו. צריך לבדוק מבנים נוספים שנבנו על ידי החברה, או תוכננו על ידי המהנדסים שצפויים להיחקר".

עוד בוואלה! NEWS:
היום השלישי לעבודות החילוץ: "הייתה אופטימיות – אך הסיכויים פוחתים"
התפתחות משמעותית בחקירת קריסת החניון בתל אביב
התפתחות בפרשת השחיתות בנתניה: בכיר בעירייה וקבלנים נעצרו

זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
זירת הקריסה ברמת החייל, היום/ניב אהרונסון

צו איסור הפרסום הוטל כשלוש שעות לאחר קריסת החניון, כשמפכ"ל המשטרה, שהגיע לזירה לאחר האירוע, הורה להוציא אותו, כאחד מצעדי החקירה הראשונים. על פי הנחייתו פנו שוטרי משטרת צפון תל אביב, בפיקודו של סנ"צ ניסים דאודי לבית משפט השלום בתל אביב, ופרסמו את הצו, כך שלא מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי צוות החקירה, שכן זה מונה רק מאוחר יותר על ידי מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב משה (צ'יקו) אדרי.

בתוך כך, קבלנים שעובדים עם חברת "דניה סיבוס" סיפרו לוואלה! NEWS כי במספר גדול של אתרי החברה התקיימו אתמול תדריכים של מנהלים בחברה בנושא בטיחות, ורישום כלל העובדים הפועלים והחתמתם על נהלי בטיחות באופן פרטני. כמו כן, ביצעו מנהלי החברה שורת פעולות כדי להגביר את רמת הבטיחות באתרים. "בדניה סיבוס מבינים שזו שאלה של זמן מתי יפשטו על אתרים אחרים", אמר אחד הקבלנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
זירת קריסת החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. ניב אהרונסון
שומרים בחניון שקרס, הבוקר/ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. ניב אהרונסון
מאמצי החילוץ/ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. ניב אהרונסון
מבט על החניון שקרס/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully