וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת המשחקים הפראלימפיים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

טקס הפתיחה של אולימפיאדת הנכים ה-15 בריו דה ז'נרו יתקיים בשעות הלילה. באו"ם ידונו באנטישמיות. משפחתו של אברה מנגיסטו תצעד במטרה להשיבו משבי חמאס ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

טקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים

טקס הנעילה של המשחקים הפראלימפיים. AP
22 ענפים שונים. טקס נעילת המשחקים הפראלימפיים ב-2012/AP

אתם צריכים לדעת שהלילה יערך טקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים בריו דה ז'נרו. מדובר באולימפיאדת הנכים ה-15. זו הפעם הראשונה שהמשחקים הפראלימפיים מתקיימים בדרום אמריקה. במשחקים הפראלימפיים 22 ענפי ספורט שונים, בהם אופניים, אתלטיקה, ג'ודו, חתירה, כדורסל, טניס, שיט ועוד. המשלחת הישראלית מונה 30 ספורטאים. נושא הדגל בטקס הפתיחה יהיה שרגא ויינברג, טניסאי בעל מדליית כסף באולימפיאדת בייג'ינג.

צעדה למען שחרור מנגיסטו

הפגנת תמיכה באברהם מנגיסטו, מחסום ארז . ספטמבר 2015. לירון מולדובן
"נראה כאילו שכחו מאברה". הפגנה הקוראת להשבתו של מנגיסטו, בשנה שעברה/לירון מולדובן

אתם צריכים לדעת שהיום, במלאת שנתיים להחזקתו של אברה מנגיסטו בשבי חמאס, תצעד משפחתו אל הנקודה שבה חצה את גדר המערכת ונראה לאחרונה. המשפחה תפגין במקום במחאה על המשך החזקתו בשבי ובקריאה לממשלה להשיבו לביתו בישראל. הצעדה תצא מקיבוץ זיקים. "תקופה האחרונה נראה כאילו שכחו מאברה", אמרו בני משפחתו. "נצעד על מנת לזעוק - אברה עדיין חי. יהודי, ישראלי, חולה, מוחזק בניגוד לרצונו בשבי החמאס. עשו משהו לפני שיהיה מאוחר מידי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

דיון באו"ם בנושא האנטישמיות

דני דנון. UN photo,
ינכח בכנס. שגריר ישראל באו"ם דני דנון/UN photo

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים באו"ם דיון בנושא האנטישמיות המודרנית במטרה להעלות את המודעות להיקף התופעה. במהלך הדיון יישאו דברים דיפלומטים, אקדמאים ומומחים. הנואמת המרכזית היא דבורה ליפשטדט, היסטוריונית בנושא השואה וסופרת. ליפשטדט תדון בנושא הכחשת השואה והשלכותיה. באירוע ינכחו גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שגריר ישראל דני דנון ושגרירת ארצות הברית סמנתה פאוור.

הטיסה הראשונה של מטוס הקרב F-22

מטוס חמקן מדגם F-22. חיל האוויר האמריקני, אתר רשמי
נאסר לייצוא. F-22/אתר רשמי, חיל האוויר האמריקני

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 19 שנים, בשנת 1997, התקיימה טיסת המבחן הראשונה של מטוס הקרב F-22. מדובר במטוס קרב המשתמש בטכנולוגיית החמקנות, בעל עליונות אווירית שמצויד ביכולות לביצוע משימות כמו תקיפות קרקע, לוחמה אלקטרונית וריגול. הוא נכנס לשימוש ב-2005 בחיל האוויר האמריקני ונחשב יקר במיוחד. האפשרות לייצואו לא קיימת בארצות הברית, וכך הם היחידים שמחזיקים בדגם של מטוס זה. זאת, חרף הבעת התעניינות ממדינות שונות, בהן גם ישראל. ב-2009 הוחלט על הפסקת ייצור מטוס הקרב.

יום העצמאות של ברזיל

מטס לציון יום העצמאות של ברזיל. ספטמבר 2014. רויטרס
נפרדו מפורטוגל. מטס חגיגי ליום העצמאות של ברזיל ב-2014/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תציין ברזיל את יום העצמאות ה-194. תאריך זה נקבע משום שביום זה נפרדה ברזיל מפורטוגל. עם פלישת נפוליאון לפורטוגל, עברה משפחת המלוכה הפורטוגזית להתגורר בברזיל. ב-1821 שבו הפורטוגזים למולדתם, ומי שסירב לשוב היה אחד מיורשי העצר, דום פדרו. שנה אחר כך ב-1822 הכריז פדרו "עצמאות או מוות" ובכך סיים 322 שנות כיבוש פורטוגזי בברזיל. מאז, מציינים את יום העצמאות במדינה מידי שנה במצעדים, חגיגות והנפות הדגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully