וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: נעצר מנהיג פלסטיני בארגון אל קאעדה

25.10.2002 / 12:14

כוחות מיוחדים פשטו על ביתו של אבו קטאדה בדרום לונדון, לאחר חודשים ארוכים שבהם היה מבוקש; נחשב ל"שגרירו של בן לאדן באירופה"; על פי החשד, הפעיל את "מחבל נעלי הנפץ"

הסקוטלנד יארד והשירות החשאי הבריטי פשטו שלשום על בית דירות בדרום לונדון, ועצרו את אבו קטאדה. העצור, איש דת פלסטיני ממוצא ירדני, נחשב למנהיגה הרוחני של אל קאעדה באירופה. קטאדה הסתתר מתחילת דצמבר בשנה שעברה, במהלכם ניסה לתכנן פיגועים וניסה לקיים קשרים עם בכירים ברשת הטרור של אוסאמה בן לאדן.

בבי.בי.סי דווח שדובר משרד הפנים בלונדון אישר כי "השלטונות עצרו שלשום אזרח זר בהתאם לחוק החדש נגד טרור", אך סירב לומר אם העצור הוא אבו קטאדה.

קטאדה הגיע לבריטניה ב-1994 במעמד של פליט. לאחר פיגועי 11 בספטמבר נוהל מצוד אחריו, אך הוא נעלם וכל הניסיונות לאתרו, נכשלו. השלטונות ביטלו את דרכונו והקפיאו את נכסיו.

קטאדה מבוקש בירדן, שם הורשע ונידון למאסר עולם, בגין חשדות במעורבות בפעילות טרור במדינה ב-1998. חוקרים בארה"ב וצרפת, שמחפשים אחריו בחודשים האחרונים, מכנים את אותו "שגרירו של בן לאדן באירופה". על פי החשד, הוא הפעיל את המחבל ריצ'רד ריד, שניסה לפוצץ מטוס נוסעים של חברת "אמריקן איירליינס" בעזרת חומר נפץ שהוסתר בנעליו.

לאחרונה פורסם באינטרנט מסמך בן עשרה עמודים התומך בפיגועים שהיו בארה"ב. המסמך היה חתום בשמו של אבו קטאדה, אך לא ברור אם פרסום זה הוביל למעצרו.

אבו קטאדה הוא העצור הזר ה-12, מאז נכנס לתוקפו החוק נגד טרור בשנה שעברה בבריטניה. שניים מהעצורים כבר שוחררו ועזבו את המדינה, השאר נמצאים עדיין במעצר. שמונה מהעצורים נעצרו בדצמבר 2001, אחד בפברואר 2002, שניים באפריל, והאחרון - קטאדה - שלשום. עד כה לא פירסמו הרשויות בבריטניה את שמותיהם של העצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully