וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

44 שנים לטבח הספורטאים במינכן: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

נציין את יום השנה לפיגוע הטרור בחסות ארגון "ספטמבר השחור" שבו נרצחו 11 ספורטאים, מאמנים ושופטים. יתקיים דיון נוסף בעניינו של אלאור אזריה המואשם בהריגת מחבל מנוטרל ועוד שלושה דברים שצריך לדעת היום

דיון בעניינו של אלאור אזריה

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
אזריה בבית הדין הצבאי ביפו, בשבוע שעבר/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון בעניינו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון. בדיון יימשך שלב העדויות מטעם ההגנה, והיום צפויים למסור את עדותם סגן מפקד הפלוגה והפתולוג פרופ' יהודה היס. משפטו של אזריה התחדש לאחרונה לאחר הפסקה שנמשכה כחודש, ולאחר שהסתיים שלב מתן העדות של אזריה עצמו.

מטה בחירות חמישי למפלגה הרפובליקנית בישראל

מטה הבחירות הישראלי של המפלגה הרפובליקנית, רמת גן. אוגוסט 2016. שלומי גבאי
מטה טראמפ בגוש דן, בסוף החודש שעבר/שלומי גבאי

אתם צריכים לדעת שהיום תחנוך המפלגה הרפובליקנית האמריקנית בישראל את מטה הבחירות החמישי שלה, שימוקם בשומרון. המטה יעבוד במתכונת של "מטה בודד" שיפעל מידי שבוע ביישוב אחר ברחבי השומרון, במטרה להגיע לכמה שיותר בוחרים אמריקנים שחיים בישראל לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר. במטה יפעל מרכז רישום בוחרים וירוכזו בו פעילויות צוותי השטח ביהודה ושומרון. המטה החדש מצטרף למטות שכבר נפתחו בירושלים, ברמת גן, ברעננה ובמודיעין. בקרוב צפויים להיפתח מטות גם ברחובות, בבית שמש ובגוש עציון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

44 שנים לטבח הספורטאים במינכן

40 שנה לטבח הספורטים במינכן: הפרוטוקלים נחשפים. רויטרס
אחד המחבלים שביצעו את הטבח/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 44 שנים, בשנת 1972, אירע טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן. מדובר בפיגוע טרור פלסטיני בחסות ארגון "ספטמבר השחור", שבו נרצחו 11 ספורטאים, מאמנים ושופטים מהמשלחת הישראלית. שניים מהם נרצחו בעת השתלטות המחבלים על חברי המשלחת והתשעה הנוספים נרצחו במהלך ניסיון חילוץ כושל של משטרת בוואריה, לאחר שהוחזקו 19 שעות כבני ערובה. מבין המחבלים, חמישה נהרגו ושלושה נתפסו חיים.

19 שנים לאסון השייטת

אנדרטה לאסון השייטת בשבי ציון. שמוליק מסוט, ספק 500
אנדרטה לזכר אסון השייטת בשבי ציון/ספק 500, שמוליק מסוט

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 19 שנים, בשנת 1997, נהרגו 12 לוחמי שייטת 13 של חיל הים באסון הכבד ביותר של היחידה. הלוחמים נהרגו במהלך מבצע חשאי בלבנון, שנפתח עם התפוצצות מטעני צד שפגעו בחיילים, כמו גם אחד המטענים שנשאו החיילים. לאחר מכן, נתקל הכוח בלוחמי חיזבאללה שפתחו לעברם באש. לאחר המבצע הוקמו ועדות חקירה שניסו להבין מה הוביל לכישלון ואם דלף מידע מודיעיני על המבצע לכוחות חיזבאללה, שהוביל להכנת מארבים לחיילים.

יום הצדקה הבינלאומי

בבית יתומים במזרח בירות במהלך מלחמת לבנון השנייה. AP
אמא תרזה בבית יתומים בביירות/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הצדקה הבינלאומי. היום מתקיים בכל המדינות, ללא קשר למצבן הכלכלי, ומטרתו לקדם דיאלוג וסולידריות בין בני האדם, בעיקר במדינות מתפתחות. ההחלטה על יום צדקה בינלאומי היא תולדה של ההכרה בתפקיד הצדקה בפתרון משברים הומניטריים וסבל אנושי. יום הצדקה הבינלאומי נקבע לתאריך זה לציון מותה של אימא תרזה ב-1997. האו"ם קורא לכל המדינות החברות בו להנציח את יום הצדקה על ידי חינוך והגברת המודעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully