וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרצל שאול ספד: "אבא מת מחרטה על כך שאולץ לשבת שבעה על אורון"

4.9.2016 / 17:53

אבירם, אחיו של החלל שגופתו מוחזקת ברצועת עזה, ספד לאביו בנוכחות מאות בני אדם. "אם היה ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, אבא לא היה יושב שבעה - ולא היינו קוברים אותו הערב", אמר. נתניהו: "אני מחויב לצוואתו להשיב את אורון"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: אוהד פיטר

יותר מאלף בני אדם הגיעו היום (ראשון) ללוות למנוחות את הרצל שאול, אביו של החלל אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה, בבית העלמין פוריה שבטבריה. שאול הלך לעולמו ביום שישי האחרון בבית החולים שיבא שבתל השומר, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. ההלוויה מתקיימת בנוכחותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר הפנים אריה דרעי.

בנו של הרצל, אבירם, אמר בדברי הפרידה מאביו כי החרטה על כך שישב שבעה על אורון ליוותה אותו עד מותו. "אבא שלי נפטר מתוך יגון וצער וחרטה. אבא התחרט על שאולץ לשבת שבעה על בנו אורון שנחטף במבצע 'צוק איתן'. בכל יום שעבר החרטה של אבי על ישיבת שבעה על בנו הפכה לגדולה יותר ויותר", אמר. "אם היה ניתן להחזיר את הגלגל לאחור אבא לא היה יושב שבעה על בנו ולא היינו קוברים את אבא הערב".

"אמרו לנו שאורון לא היה בין הרוגי הנגמ"ש ושממשיכים לחפש. ואז עברו עוד ימים של תקווה וחוסר וודאות, עד שלבסוף הגיעו ואמרו, 'מצאנו את הקסדה והאפוד שלו בתוך מנהרה ועל בסיס הממצאים שבידינו הוא נהרג ויש לשבת עליו שבעה'", המשיך וסיפר. "האם אתם הייתם מסכימים לשבת שבעה על בנכם בעקבות קביעה אחת ויחידה שאומרת שבקסדה של בנכם נמצא חור של קליע וכתם דם ובהיעדר טיפול רפואי הולם קיים ספק לחייו? זו הקביעה, אלה הממצאים, שום דבר מעבר לזה. את אבא שכנע לשבת שבעה על סמך הממצא הזה. אבא, אני מבטיח לך שנהפוך כל אבן, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו בשביל להבין מדוע אצה הדרך לגורמים השונים לדחוק בך לשבת שבעה על בנך ואחי היקר והאהוב שנשלח למלחמה בעזה ונחטף".

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בהלוויתו של הרצל שאול בפוריה עילית. ערן גילווארג
"גופו של הרצל נחלש, אך רוחו לא התכווצה". המשפחה האבלה לצד נתניהו והשרים/ערן גילווארג

"באתי להביט בעיניים כדי לומר לכם שהמחויבות שלי, של הממשלה, של צה"ל ושל המדינה, היא להשיב הביתה את אורון והדר גולדין", אמר נתניהו. "המחויבות שרירה קיימת ופועמת. היא בראש מעייננו ואיני מרפה. הרצל חי בצל המועקה הכבדה, המשולשת; אובדנו של אורון, דאגתו העמוקה לך, זהבה, ואם אין כאן מספיק מעמסה על כתפיו ונפשו של אדם, לפני שנה באה בשורת איוב נוספת נוראה".

נתניהו הוסיף: "הרצל ידע בימים האחרונים שאלפים מתפללים לשלומו. גופו נחלש. ראיתי שהוא נעשה כחוש יותר, גופו התכווץ, אבל רוחו לא התכווצה. הוא שאב עידוד מהאהבה שהרעיפו עליו אלפים. הוא השאיר צוואה להחזיר את בנינו משטח אויב. זה דורש מאיתנו מאמץ בלתי פוסק, סמוי מהעין. אני מחויב לצוואתו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הלוויתו של הרצל שאול   - פוריה עילית. ערן גילווארג
"הוא לא זכה ליחס ראוי". הלווייתו של הרצל שאול בטבריה, היום/ערן גילווארג

"הלב נשבר", אמר הנשיא ריבלין בהספדו. "מצטער שלא זכית בחייך להשיב את בנך אהובך הבייתה. מעל הקבר אני מבטיח את מה שהבטחתי, שהבטיחה הממשלה וראשי צה"ל - נמשיך לפעול יום יום להשבת הבנים אורון והדר. העם בישראל נמשיך ונמלא את המשימה המוטלת עלינו. עלינו המחויבות להשיב את אורון למנוחת עולמים, כאן, ברגבים האלה, לצדך". בהמשך, אמר: "עד הרגע האחרון נאבקת למען אורון. בתבונה, באומץ, במסירות אין קץ, ראית בעיניך את הצער וביחד הרבה אמונה, תקווה ועוצמה, עוצמה וכוח. בשבועות האחרונים התפללנו לשלומך והחלמתך. כל כך חששנו מהרגע הזה וקיווינו שלא יגיע והנה, הוא בא מוקדם מדי. השארת צוואה לכולנו. מבטיח - לא נשכח".

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בהלוויתו של הרצל שאול בפוריה עילית. ערן גילווארג
זהבה שאול, איזנקוט, ליברמן ונתניהו/ערן גילווארג

נסים, אחיו של הרצל, פתח את הספדו וביקש "לדבר על החיים". "האבל הכפול והקשה, ההתמודדות עם השכול והכאב שואבת הרבה אנרגיה. תלחמו למען אורון ותשמרו על עצמכם. כל אוהביו של הרצל ישמחו לסייע, תנו להם לחלוק את המשא הכבד הזה", אמר. "אי אפשר להשבית את החיים עד שאורון ישוב, כי החיים נמשכים".

זהבה והרצל שאול – הוריו של אורון שאול בביתם בפוריה עילית. ערן גילווארג
"החיים נמשכים". הרצל וזהבה שאול על רקע תמונתו של אורון/ערן גילווארג

"הרצל היה דמות מדהימה", אמרה זהבה לוי, חברת המשפחה ותושבת טבריה, "נתינה אינסופית, לב רחב, קבלת אורחים הייתה ערך עליון אצלו. הרצל עבד עם נוער שהתקשה בחיים ונתן את הלב והנשמה עבורם. הוא היה איש משפחה למופת". לוי סיפרה כי מותו של אורון "גרם לו להסתגר. היה לו עצב עמוק שהוא ממש נשא בתוכו. הרצל מת משברון לב ומצער".

רן הופמן, תושב ירושלים, הגיע לתמוך במשפחה. "הייתי איתם במאהל המחאה בירושלים כמעט כל יום", סיפר, "כואב לי על מה שהוא עבר. זה לא מגיע למשפחה. הוא לא זכה ליחס ראוי". הופמן ביקר את כל מי שנזכר לחזק את ידי המשפחה רק במותו של הרצל, ולא תמך לאורך השנתיים האחרונות. "כולם התעלמו מהם וזה עצוב. היום להלוויה פתאום כל הרחמים באים. היו צריכים לבוא ולחזק אותו בחייו ולא לבוא היום. הלוואי שיהיה מפנה ביחס למשפחה".


(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully