וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנלגדש: בכיר במפלגה האסלמסטית נתלה בגין פשעי מלחמה

4.9.2016 / 12:07

האחראי על הכספים במפלגה ג'מעאת א-אסלאמי הוצא להורג לאחר שהורשע במעשי רצח, באונס ובזוועות אחרות בתקופת מלחמת העצמאות ב-1971. תומכיו טוענים כי זאת רדיפה פוליטית וקוראים לשביתת מחאה

צילום: רויטרס, אי-פי ויוטיוב; עריכה: אוהד פיטר ושניר דבוש

(עלייה במספר ההוצאות להורג ברחבי העולם)

בנגלדש הוציאה להורג בכיר במפלגה האסלאמסטית שהורשע באחריות לפשעים רבים במהלך מלחמת העצמאות מפקיסטן ב-1971 – כך הודיע אתמול (שבת) משרד המשפטים במדינה. מיר קואסם עלי, בן 63, היה מגייס כספים בולט של ג'מעאת א-אסלאמי ונתלה בבית כלא שבפאתי הבירה דאקה בגין רצח, עינויים והסתה לשנאה דתית. עונשו בוצע כמה ימים לאחר שבית המשפט העליון במדינה שבדרום-מזרח אסיה דחה את ערעורו.

הוצאתו להורג התרחשה בתקופה שבה שורת פיגועים פקדה את המדינה המוסלמית ברובה, הבולטת שבהם אירעה ב-1 ביולי. אז הסתערו כמה חמושים על מסעדה ברובע הדיפלומטי של הבירה והרגו 20 בני ערובה, רובם זרים.

החלטות הטריבונל לפשעי מלחמה שהוקם על ידי ראש הממשלה שייח חסינה ב-2010 הציתו מעשי אלימות וספג ביקורת מצד האופוזיציה, שטוענת כי הוא רודף את יריביה הפוליטיים של חסינה. הממשלה מכחישה את הטענות הללו כמו את אלו של ארגוני זכויות אדם שטוענים כי בית הדין המיוחד אינו עומד בסטנדרטים הבינלאומיים.

שוטרים מחוץ לבית כלא שבפאתי בירת בנגלדש, שם הוצא להורג בכיר במפלגה האסלאמסטית, 3 בספטמבר 2016. AP
שוטרים מחוץ לבית הכלא שבו הוצא להורג חוסיין, אתמול/AP

רבים מהתושבים במדינה תומכים במשפטים הללו ומאות יצאו אתמול לרחובות הבירה וחגגו את הוצאתו להורג של הבכיר. "חיכינו ליום הזה במשך 45 שנה", אמר אקראם חוסיין, שהשתתף במלחמה. "הצדק סוף סוף נעשה". איל התקשורת הוא האחרון בשורת מנהיגי המפלגה שהוצאו להורג והוא נידון לעונש מוות ב-2014.

המפלגה טוענת כי האישומים נגד עלי היו חסרי בסיס וקראה לשביתה בת חצי יום מחר. עוד היא מסרה כי עלי "הוצא להורג ללא הצדקה כחלק מניסיון הממשלה להפוך את ג'מעאת א-אסלאמי למפלגה חסרת הנהגה". משפחתו של עלי טונת כי הרשויות חטפו בחודש שעבר את בנו מיר אחמד בין קואסם, שהיה חבר בצוות ההגנה שלו. כוחות הביטחון טענו כי אין להם יד בדבר.

אלפי שוטרים וכוחות נוספים הוזרמו לבירה ולערים גדולות אחרות. אחרי הוצאות להורג קודמות התפתחו עימותים אלימים שבמהלכם נהרגו כ-200 איש, רבים מהם פעילי המפלגה האסלאמסטית ושוטרים.

לפי נתונים רשמיים, כשלושה מיליון בני אדם נהרגו ואלפי נשים נאנסו במהלך המלחמה, שבמהלכה כמה פלגים – בהם ג'מעאת א-אסלאמי – התנגדו להתנתקות מפקיסטן. המפלגה מכחישה כי מנהיגה אחראים למעשים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully