וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר כיתת הכוננות בחברון במשפט אזריה: "הייתי יורה בעצמי במחבל"

30.8.2016 / 12:00

אשי הורוביץ, תושב שכונת תל רומיידה הסמוכה לזירת האירוע, אמר במהלך עדותו במשפט כי לו היה מזהה כי המחבל מהווה סכנה היה יורה בו. "אנשי ביטחון שהיו באירוע לא סתם צעקו שיש מטען"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן.

(שר הביטחון, אתמול: "חיילים לא יכולים לצאת למשימה עם עורך דין צמוד")

חבר בכיתת הכוננות ביישוב היהודי בחברון אמר היום (שלישי) במסגרת משפטו של אלאור אזריה כי היה יורה בעצמו במחבל הפצוע. אשי הורוביץ, שהיה מהראשונים שהגיעו לזירת האירוע, היה הראשון לעלות היום לדוכן העדים בבית הדין הצבאי ביפו מטעם ההגנה כחלק משלב העדויות.

הורוביץ, המתגורר בסמוך למקום בשכונת תל רומיידה, אמר כי אילו היה מבחין לפני אזריה כי המחבל השרוע על הקרקע זז, הוא היה יורה בו בעצמו. לדבריו, הוא עמד עם הגב אל אזריה והמחבל בשעת הירי וכששמע יריות הסתובב כי חשש שחייל נפגע. הורוביץ סיפר כי חשש מהתפתחויות אפשריות של האירוע, אך הוסיף: "כיוון שלא הייתי ולא ראיתי אותו זז לא אני יריתי במחבל".

בפתח עדותו סיפר הורוביץ על התחושה בעיר בטרם אירע הפיגוע, בחג הפורים. "התחושה היא תחושה מטורפת. אתה לא יודע מה הדבר הבא. תל רומיידה היא שכונה ללא גדר והכל קרוב", אמר. הורוביץ אף חזר על טענה שהושמעה בעבר במהלך המשפט, לפיה המחבל בו ירה אזריה היה לבוש מעיל כבד ואחד הנוכחים בזירה אמר שיתכן והוא נושא עליו מטען. "היו צעקות לא להתקרב ולא לגעת וגם לתושבים אמרו לא להתקרב ולא לגעת", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
פריצת דרך במו"מ על הסיוע: "מוצרים ישראליים תתאפשר שש שנים"
ירושלים במתקפה חריפה על שליח האו"ם: "מעוות את ההיסטוריה"
מדד החינוך החדש מעורר כעס: "ברגע שמדדת ערכים, רצחת אותם"

עדכונים ממשפט אזריה בחשבון הטוויטר של שבתי בנדט:

הורוביץ התייחס בעדותו גם לתחושותיו בעקבות האירוע וכלפי אזריה עצמו. "עצוב לי על החייל שיושב פה כמה חודשים על מעשה מוצדק אבל עדיף מאשר שהמח"ט היה צריך להסביר (את המדיניות לגבי טיפול בזירות פיגוע, ש"ב) אחרי פיצוץ ופגיעה במספר אנשים", אמר. בנוסף סיפר הורוביץ כי מפקד הפלוגה של אזריה, רב-סרן תום נעמן, אמר לתושבי חברון כי הם אנשים ציניים ובעלי אינטרס. לדבריו, נעלב לשמע אמירה כזו מאדם שאמון על חיי התושבים בעיר. "בשונה מהציפייה שיתייחס לאירוע בצורה מקצועית הוא מכניס לפה דעות אישיות", הוסיף.

לבקשת סניגורו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק, התייחס הורוביץ להגדרת התביעה את הטענות להימצאות מטען חבלה בזירה כ"פיקציה". "אני מאוד שמח שהתובע לא היה בזירה. אני מניח שאין לתובע ניסיון צבאי. אני מניח שאנשי ביטחון שהיו באירוע לא סתם צעקו שיש מטען", אמר. הוא הוסיף כי אם אכן היה המחבל חגור בחגורת נפץ והיה עולה בידו לפוצץ אותה היה נגרם נזק אדיר.

דיון בעניינו של אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016 וגם מלחמת אחים בוידאו. ניב אהרונסון
מפקד המחלקה העיד כי חשש ממטען - אך אישר שבחקירתו לא הזכיר זאת. אזריה במהלך משפטו, השבוע/ניב אהרונסון

בחקירתו הנגדית נשאל הורוביץ בידי התובע נדב ויסמן אם הגיע למסור עדות שתסייע לאזריה, גם אם העובדות שהציג "מנותקות מהמציאות". הורוביץ הכחיש, אך אישר את דבריו של ויסמן לפיהם תרם בעבר אלף שקלים לטובת מימון צוות ההגנה של אזריה. ויסמן עימת את הורוביץ עם טענתו כי המחבל לבש באופן חריג מעיל כבד, על אף שמפקד החטיבה המרחבית העיד כי חיילים רבים הסתובבו באזור כשהם לבושים במעיל פליז.

"אני יכול להתיייס ליום הספציפי הזה שהיה מאוד חם באופן חריג לתקופה. איני יכול לומר אם הוא (המח"ט, ש"ב) משקר או לא", אמר הורוביץ. "אתה טוען שהמח"ט שיקר לבית הדין?" הקשה ויסמן; על כך השיב הורוביץ כי אינו יכול לומר אם הוא שיקר או לא והדגיש כי גם המחבל השני לבש חולצה ארוכה ולא מעיל.

הורוביץ עומת בידי ויסמן עם טענתו כי המח"ט פעל בגזרה ממניעים פוליטיים, באשר לדברים שאמר על הסיבות לפיגועים. הוא הכחיש תחילה כי אמר זאת והוסיף כי בעיניו "אדם שסבור שאלו הסיבות לפיגועים זה הזוי לחלוטין. הדרך היחידה שלי להסביר זאת היא שזה מעורב בדעות אישיות". הורוביץ חזר על טענתו שמפקד הפלוגה של אזריה פעל גם הוא משיקולים פוליטיים. "הוא בחר לחוות דעה על תושבי השכונה", אמר.

דיון בעניינו של אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. ניב אהרונסון
סניגוריו של אזריה/ניב אהרונסון

אתמול העיד מפקד מחלקה בפלוגתו של אזריה, ואמר כי לאחר האירוע התייחסו אליו בפלוגה בחומרה. לדבריו, עוד בטרם זומנו חיילים בפלוגה למסור עדות במצ"ח הורה מפקדה לערוך שיחות לכלל החיילים ולהבהיר שמדובר באירוע חמור. "בשיחה עם המחלקה שלי היה חשש למרד בעקבות הכעסים על ההתנהלות", סיפר הקצין.

עוד אמר מפקד המחלקה כי כשהגיע בעצמו לזירת האירוע התריע מפני הימצאות מטען על גופו של המחבל בו ירה אזריה. "חששתי מחגורת נפץ. אני לא חושב שאפשר לומר על זירה כלשהי שאין בה חשש ספציפי. בכל אירוע יש סכנה. זה שהוא שרוע, זה מנמיך את החששות, אבל הסכנה קיימת וגם סכנות מסביב", סיפר. לשאלת התובע מדוע לא הזיז את האזרחים שהיו במקום, אם חשש ממטען השיב כי "אולי כשלתי בתפקידי". בהמשך עומת בידי התביעה עם העובדה שבחקירותיו בעבר במצ"ח לא העלה את הטענה כי היה מטען על גופו של המחבל. הקצין אישר את הפרטים בעדותו.

אתמול התייחס שר הביטחון, אביגדור ליברמן, למשפט ואמר כי "כדאי לזכור שחיילים שנלחמים יום יום בטרור לא יכולים לצאת למשימה עם עורך דין צמוד, ולפעמים שיקול הדעת הוא נכון - ולפעמים לא". עוד אמר כי הוא "מצפה מהתקשורת לחזק את ההרתעה של צה"ל מול האויבים, ולא להרתיע את החיילים מול האויבים".

(עדכון ראשון: 10:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully