וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין בן אליעזר יובא למנוחות: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

30.8.2016 / 6:13

שר הביטחון לשעבר ייקבר בבית העלמין בחולון. יימשך הדיון בעניינו של החייל אלאור אזריה המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. בכנסת יציינו 50 שנה למשכן ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הלווייתו של בנימין בן אליעזר

תמונות של פואד בנימין בן אליעזר שנות האלפיים. ראובן קסטרו
ייקבר ב-15:00 בבית העלמין בחולון/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 15:00 השר לשעבר בנימין בן אליעזר יובא למנוחות בבית העלמין בחולון. בהתאם לבקשתו בטרם הלך לעולמו, הוא ייקבר בחלקה הסמוכה לזו של הוריו. בן אליעזר מת ביום ראשון בבית החולים איכילוב בתל אביב כשהוא בן 80. לאורך השנים כיהן בתפקידים רבים בממשלה ובכנסת, בהם שר הביטחון, יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה. בחודשים האחרונים נלחם על חפותו בשל כתב אישום שהוגש נגדו בגין חמש פרשות שוחד, הלבנת הון, מרמה, הפרת אמונים ועבירות מס. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

דיון בעניינו של אלאור אזריה

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
אזריה בבית הדין הצבאי ביפו, ביום ראשון/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון בעניינו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון. ביום ראשון התחדש המשפט בעניינו של אזריה עם תחילת שלב העדויות של ארבעה עדים מטעם ההגנה. הדיון בעניינו התחדש לאחר הפסקה שנמשכה כחודש, ולאחר שהסתיים שלב מתן העדות של אזריה עצמו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

50 שנה למשכן הכנסת

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ
אבן הפינה הונחה רק ב-1958. משכן הכנסת בחודש פברואר/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 50 שנה נחנך משכן הכנסת בירושלים. בשנותיה הראשונות של הכנסת היא נדדה בין כמה מקומות, בין בניין הסוכנות היהודית בירושלים לבין מוזיאון תל אביב ובית פרומין בבירה. בשנת 1949 החלו לדבר על הקמת בניין ייעודי לכנסת ובשנת 1955 הוחלט להקימו לצד קריית הממשלה, אך בנפרד ממנה. אבן הפינה למבנה הונחה רק ב-1958. חנוכת המשכן, שהייתה אמורה להתקיים ב-1 באוגוסט 1966 נדחה בכמעט חודש – ל-29 באוגוסט. בטקס חנוכת המשכן נכחו יושבי ראש של פרלמנטים מכל העולם, ראש עיריית ירושלים דאז טדי קולק, חברי מועצת העיר ובני משפחת רוטשילד שתרמו להקמת המבנה. יומיים לאחר מכן התקיימה הישיבה הראשונה.

יום הולדת 62 לשלומי שבת

שלומי שבת. ניר פקין
פרץ לפני 27 שנים. שבת/ניר פקין

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הזמר הישראלי שלומי שבת יום הולדת 62. פריצתו של שבת הייתה בשנת 1989 עם הלהיט "בגלל הרוח" שהלחינה אחותו, לאה שבת, למילים של מיכה שטרית. לאחר מכן נסק שבת והוציא ארבעה אלבומים, אך אלבומו הרביעי לא זכה להצלחה גדולה. הוא שב לתודעה עם הדואט "לכל אחד יש" שחלק עם ליאור נרקיס בשנת 2000, והוציא בסך הכל 13 אלבומים מוצלחים שנמכרו בעותקים רבים. נוסף על היותו זמר מצליח, שבת השתתף בפסטיגל ובשנת 2012 הצטרף לצוות השופטים של התכנית The Voice.

יום הכריש הבינלאומי

כריש. ShutterStock
כריש/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום הכריש הבינלאומי. יום זה מוקדש במיוחד לזן אחד של כרישים – הכריש הלווייתני. מדובר בכריש גדול ממדים שנחשב לדג הגדול בעולם. אורכו יכול להגיע עד 14 מטרים והמשקל הממוצע שלו הוא 12 טון. חרף גודלו, הוא לא נחשב למסוכן לבני האדם והוא נפוץ באוקיינוסים רבים ברחבי העולם, שבהם אקלים טרופי. מטרתו של היום היא להעלות למודעות את סכנת ההכחדה שבה מצוי הכריש, במיוחד נוכח הקשיים להתרבות, הסחר בסנפירים והציד לשם אכילת בשר כרישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully