וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יחשוף את תכנית ההגירה שלו ברביעי: "נאום משמעותי"

29.8.2016 / 10:06

המועמד הרפובליקני הודיע כי יפרט את המדיניות שלו באירוע באריזונה וכי הוא מחפש אולם גדול יותר. הוא שב על השמועות הנוגעות למצבה הבריאותי של קלינטון וקרא לה לחשוף את הדוחות הרפואיים שלה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שני) כי יישא בהמשך השבוע נאום מקיף שבו יפרוס את מדיניותו בתחום ההגירה. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני אשא נאום משמעותי בנוגע להגירה בלתי-חוקית ביום רביעי במדינת אריזונה הנהדרת". איל הנדל"ן הניו יורקי הוסיף כי הוא מצפה לקהל רב בנאום: "אנחנו מחפשים אולם גדול יותר".

נאומו הצפוי של טראמפ מיועד להבהיר את עמדתו בנוגע למדיניות שהוא מתכוון להנהיג ביחס למהגרים בלתי-חוקיים, שהייתה לאחד מהדגלים הבולטים שהניף בקמפיין הבחירות שלו. עמדתו המקורית הייתה כי יפעל להקמת "כוח גירוש" שיוציא מתחומי ארצות הברית את כל 11 מיליון המהגרים הבלתי-חוקיים שחיים בה וכי יקים חומה בגבול עם מקסיקו . עם זאת, עמדה זו זכתה לביקורת נרחבת גם בתוך מפלגתו שלו, ורבים במפלגה קראו לו לרכך את עמדתו בסוגיה.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ באירוע התרמה, איווה. אוגוסט 2016. AP
ספג ביקורת מצד גורמים במפלגתו. טראמפ בעצרת באיווה/AP

בשבוע שעבר, באירוע של רשת "פוקס ניוז", נשאל על ידי המראיין שון האניטי אם יש סיכוי שישנה את עמדתו בנושא. "האם יש חלק של החוק שאותו תסכים לשנות עבור אלה התורמים לחברה, השומרים על החוק, שיש להם ילדים כאן?". טראמפ השיב להאניטי: "היו לי פגישות מצויינות עם מנהיגי קהילות היספנים, ובהחלט יכול להיות ריכוך, כיוון שאנחנו לא מחפשים לפגוע באנשים".

לדבריו, אותם מהגרים בלתי-חוקיים לא יקבלו אזרחות וישלמו מסים כחוק. "כולם מסכימים שצריך להוציא את הרעים החוצה, אבל כשאני פוגש אלפי אנשים, ואני רואה אנשים חזקים, נהדרים, שבאים ואומרים לי 'מר טראמפ, אני אוהב אותך, אבל לקחת מישהו שנמצא פה 15-20 שנה ולזרוק אותו ואת משפחתו החוצה', זה קשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין בכנס בחירות לצדו של דונלד טראמפ באייווה, 19 בינואר 2016. רויטרס
מאוכזבת מהמיליארדר. פיילין לצד טראמפ/רויטרס

דברים אלה זכו לביקורת מהאגף הימני במפלגה הרפובליקנית. בין היתר ממושלת אלסקה והמועמדת לתפקיד סגן הנשיא לשעבר שרה פיילין, שהתייצבה לצדו של טראמפ במהלך תקופת הפריימריז. בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" הזהירה פיילין מ"אכזבה עצומה" במפלגה הרפובליקנית במקרה שבו טראמפ יחליט לרכך את עמדתו בנוגע להגירה.

"אם טראמפ ישנה את עמדתו בנוגע לסוגיית ליבה, עמדה מוערכת שזכתה לתמיכה, ואשר מכבדת את החוקה ואת החוק והסדר באמריקה, אז כן, תהיה אכזבה עצומה", אמרה פיילין, והוסיפה: "חלק מהמסר ששמענו עליו בשבוע האחרון בהחלט לא עקבי עם העמדה הברורה שהתומכים שמעו לאורך כל הדרך".

בנאום שנשא במוצאי שבת בדה מוין, איווה, הוא התחייב כי אם ייבחר לנשיא ה-45 של ארצות הברית, הוא יפעל להתחיל בגירושם של מהגרים בלתי חוקיים שביצעו פשעים. עם זאת, הוא לא התייחס למדיניות אותה הוא מתכוון להנהיג כלל המהגרים הבלתי חוקיים. "אנחנו הולכים להיפטר מהפושעים, וזה יקרה החל משעה אחת אחרי שאכנס לתפקידי", אמר בעצרת גיוס כספים למען ותיקי הצבא האמריקני. "נחזיר אותם למקומות שמהם הגיעו. תמיד נפעל להגן על העם האמריקני. נשתמש בחוקי ההגירה כדי למנוע פשעים", הוסיף טראמפ.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקליבנלד, 17 באוגוסט 2016. רויטרס
מכחישה בתוקף בעיות בריאותיות. קלינטון/רויטרס

הלילה העלה טראמפ שוב ספקות לגבי כשירותה הרפואית של יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון. "אני חושב ששני המועמדים, הילרי הנוכלת ואני, צריכים לפרסם דוחות רפואיים מפורטים. לי אין בעיה לעשות זאת. הילרי?", כתב בטוויטר.

הציוץ של טראמפ מגיע ברקע ריאיון שנתן בסוף השבוע האחרון רופאו האישי של טראמפ, הרולד בורנשטיין, לרשת NBC. הוא אמר כי כתב את חוות הדעת הרפואית על המועמד הרפובליקני בחמש דקות, כאשר רכב של צוותו של טראמפ המתין מחוץ למשרדו. המכתב תיאר כי אם טראמפ ייבחר, הוא יהיה "האדם הבריא ביותר אי-פעם" שימונה לנשיא ארצות הברית. עם זאת, בריאיון לרשת NBC הדגיש הרופא כי בריאותו של טראמפ איתנה.

בשבוע שעבר רמז טראמפ כי קלינטון סובלת מבעיות בריאות, ובאחד מנאומיו טען כי קלינטון חסרה את "הסיבולת הפיזית והמנטלית" לכהן כנשיאת ארצות הברית. במקביל, התייחס לכך גם רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר הנחשב לתומכו הבולט ביותר של טראמפ במפלגה הרפובליקנית, ובריאיון ל"פוקס ניוז" טען שקלינטון מסתירה מהציבור "כמה תסמינים של מחלה".

קלינטון עצמה הכחישה את השמועות על מצבה הבריאותי וכינתה אותן "חלק מאסטרטגיה מטורללת". בריאיון בתכנית בשבוע שעבר לתכנית הלילה של ג'ימי קימל ברשת ABC, אמרה קלינטון: "לעתים אני מרגישה בקמפיין הזה שאני נכנסת ליקום מקביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully