וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצה הודעות פרטיות של בת זוגו של האקס שלה – אך לא הורשעה

29.8.2016 / 0:19

למרות חומרת המעשה והנזק הנפשי שנגרם, בית המשפט החליט שלא להרשיע את הנאשמת, ולהטיל עליה במקום עבודות שירות ופיצוי כספי. "זו פגיעה חמורה בפרטיותה של המתלוננת, אשר הותירה צלקת עמוקה בנפשה"

אילוסטרציה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הנפגעת לא היתה מסוגלת לעמוד מול הנאשמת, ולא הגיעה לדיון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בית משפט השלום בנצרת החליט אתמול (ראשון) שלא להרשיע צעירה שהפיצה תכתובות אינטימיות ופרטיות של חברתו של בן זוגה לשעבר, זאת למרות חומרת המעשה והנזק הנפשי שנגרם לנפגעת. לפי כתב האישום, הנאשמת, בת 28, פרצה לפני כארבע שנים לתיבת המייל של המתלוננת ופרסמה בפייסבוק תכתובות אינטימיות שמצאה. היא עשתה זאת במשך שלושה ימים, שבמהלכם אף החליפה את הסיסמה לתיבת הדואר האלקטרוני של הנפגעת.

נגד הצעירה הוגש כתב אישום בגין עבירות חדירה למחשב לשם ביצוע עבירה נוספת ופגיעה בפרטיות הנפגעת. עם זאת, הסדר טיעון בין הצדדים קבע כי היא לא תורשה והביא להקלה בעונשה. בעקבות כך הטיל עליה בית המשפט עבודות שירות בהיקף של 200 שעות וחייב אותה לפצות את המתלוננת ב-2,000 שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
אב מירושלים דקר את בתו בת העשר במספריים; מצבה בינוני-קשה
שני צעירים חשודים בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים באזור המרכז
פגע וברח ביפו: בן 19 חשוד שחזר שיכור מבילוי ודרס למוות קשישה

"מדובר בפגיעה חמורה בפרטיותה של המתלוננת, אשר הותירה צלקת עמוקה בנפשה", טענה התביעה במהלך המשפט. הנפגעת הייתה אמורה להעיד בפני בית המשפט בעצמה, אך לבסוף הודיעה כי אינה מסוגלת לעמוד מול הנאשמת ולכן לא הגיעה לדיון.

"מעשיה של הנאשמת חמורים והפגיעה במתלוננת קשה ובלתי הפיכה. חשיפת שיחותינו האינטימיות לעין כל גורמת לנו לנזק בל ישוער", כתבה השופטת דלית שרון-גרין בהחלטתה. "קלות הביצוע והקושי בלכידת המבצעים מחייבים החמרה בהתייחסותו של בית המשפט".

למרות קביעתה, מצאה השופטת שרון-גרין כי ניתן להימנע מהרשעה בשל גילה הצעיר של הנאשמת, עברה הנקי ואופייה הנורמטיבי. בהחלטתו, התחשב בית המשפט גם בעיסוקה של הנאשמת כמנהלת חשבונות, ובכוונתה ללמוד בקורס יועצי מס, ובחשש לפגיעה בעתידה המקצועי.

במסגרת הסדר הטיעון הסכימו הצדדים על העונש, אך לא הסכימו על סוגיית ההרשעה. סנגורה של הנאשמת, עו"ד אלעד בלעיש מהסנגוריה הציבורית, ביקש לבטל את ההרשעה גם בשל התרשמות חיובית מצד קצינת המבחן שלה, שהעידה כי הנאשמת הביעה חרטה על מעשיה ונטלה אחריות עליהם.

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully