וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החזרה ללימודים: רוב הציבור לא מעריך את מערכת החינוך

28.8.2016 / 14:19

סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחן את היחס של הציבור למערכת החינוך. ככל שהילדים גדלים, ההורים פחות מעריכים את המוסדות. האוכלוסיה היהודית פחות מעריכה את המערכת מאשר המוסלמים והדרוזים

(בסרטון: דיון באולפן וואלה! NEWS על פרויקט השאלת ספרי לימוד)

רוב הציבור לא מעריך באופן חיובי את תפקוד מערכת החינוך - כך עולה מנתוני סקר שפרסמה היום (ראשון) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים, 7% מהציבור מעריכים את תפקוד מערכת החינוך כ"טוב מאוד" ו-38% כ"טוב". לעומתם, 36% מגדירים את תפקוד המערכת "לא כל כך טוב" ו-12% טוענים שתפקודה של מערכת החינוך "בכלל לא טוב". האכזבה הגדולה ממערכת החינוך באה לידי ביטוי במגזר היהודי, שכן 74% מהדרוזים ו-67% מהמוסלמים מעריכים באופן חיובי את תפקוד מערכת החינוך. הסקר מגלה עוד כי ילדיהם של 38% מההורים נעזרים בשיעורים פרטיים.

הסקר מציג נתונים דומים גם בכל הנוגע לשיוויון במתן השירות לכלל קבוצות האוכלוסיה. בעוד שרק 40% מהאוכלוסיה היהודית מעריכים כי משרד החינוך מעניק שירותים שיוויוניים לכלל קבוצות האוכלוסיה, 47% אחוזים מהאוכלוסיה הנוצרית והמוסלמית סבורים שהמערכת שיוויונית.

נתוני הסקר על שביעות הרצון ממערכת החינוך. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
נתוני הסקר על שביעות הרצון ממערכת החינוך/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי דווקא הורים לילדים במערכת החינוך מרוצים יותר מכלל הציבור ממוסדות הלימוד. 48% מהורי ילדים בגן טרום חובה "מרוצים מאוד" ו-40% מרוצים באופן כללי מגני הילדים שבו נמצאים ילדיהם ורק 12% אינם מרוצים מגן הטרום חובה בו נמצאים ילדיהם. לעומת ההורים לילדים בגן טרום חובה, אחוז ההורים שמרוצים מגן החובה של ילדיהם נמוך יותר. 44% מההורים לילדים בגן חובה "מרוצים מאוד", 41% מרוצים באופן כללי ו-13% אינם מרוצים כלל.

בכל הנוגע לבתי הספר, נראה שההורים פחות מרוצים מאשר גני הילדים. 19% מההורים לתלמידי בתי הספר היסודיים והתיכונים אינם מרוצים מבתי הספר. 33% מההורים של תלמידי היסודי "מרוצים מאוד" ו-48% מרוצים באופן כללי מבית הספר. לעומתם, רק 30% מהורי התלמידים בבתי הספר התיכוניים מרוצים מאוד מבתי הספר, ומעט יותר ממחצית מההורים "מרוצים" באופן כללי מהתיכונים בהם ילדיהם לומדים. גם שביעות הרצון מבתי הספר משתנה בהתאם לקבוצת האוכלוסיה - בעוד ש-85% מהיהודים מרוצים מבתי הספר, פחות מ-70% מהערבים מרוצים מבתי הספר בהם לומדים ילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully