וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כורים חטפו סגן שר בבוליביה במחאה נגד הממשלה - והכו אותו למוות

26.8.2016 / 9:30

רודולפו איאנס הגיע לפנדורו, שמדרום לבירה, כדי לשוחח עם המפגינים נגד מדיניות הנשיא הסוציאליסט. הכורים השובתים חטפו אותו, ולפי שר ההגנה עינו אותו עד שמת. "נעניש את הפושעים"

צילום: רויטרס

סגן שר הפנים של בוליביה הוכה הלילה (שישי) למוות לאחר שנחטף בידי כורי פחם שובתים - כך נמסר מהממשלה. יותר ממאה אנשים נעצרו בעקבות זאת והרשויות הבטיחו להעניש את האחראים.

"כל האינדיקציות מצביעות על כך שסגן השר רודולפו איאנס נרצח באכזריות ובפחדנות", מסר השר קרלוס רומרו בשידור חי. הוא אמר כי השר הגיע למקום כדי לשוחח עם המפגינים בפנדורו, שנמצאת כ-160 ק"מ מהבירה לה פז, אולם הוא נלקח בשבי בידי המפגינים. הממשלה ניסתה להשיב את גופתו, אמר רומרו.

שר ההגנה ריימי פררה פרץ בבכי במהלך שידור חי כשתיאר כיצד איאנס, שמונה לתפקידו במרץ, "הוכה ועונה למוות". לדבריו, עוזרו של השר נמלט והוא מטופל בבית חולים בבירה. "הפשע הזה לא יעבור בשתיקה. הרשויות חוקרות וכמאה אנשים נעצרו", אמר.

מחאה של כורים מדרום ללה פז, בירת בוליביה, נגד מדיניות הממשלה, 25 באוגוסט 2016. רויטרס
עימותים בין שוטרים לכורים, הלילה/רויטרס
מחאה של כורים מדרום ללה פז, בירת בוליביה, נגד מדיניות הממשלה, 25 באוגוסט 2016. רויטרס
מחאה של כורים מדרום ללה פז, בירת בוליביה, נגד מדיניות הממשלה, 25 באוגוסט 2016/רויטרס

המחאות של כורים במדינה בדרישה לשינוי חוקים הפכו השבוע לאלימות לאחר שהם חסמו כביש ראשי. שני פועלים נהרגו ביום רביעי מירי של המשטרה. הממשלה מסרה כי 17 שוטרים נפצעו.

הפדרציה הלאומית של איגודי הכרייה בבולביה, שהייתה בעבר בעלת ברית קרובה של הנשיא הסוציאליסט אבו מוראלס, החלו במה שהיא מכנה במחאה בלתי-מוגבלת לאחר שהמשא ומתן על חקיקה בנושא נכשל. המפגינים דורשים להקל על המכרות ולרכך את המגבלות הסביבתיות, לעבוד בחברות פרטיות וייצוג נרחב יותר.

רוב הכורים בבוליביה, אחת המדיניות העניות ביותר בדרום אמריקה, עובדים בקואפרטיבים. יש כמה מכרות ספורים בבעלות זרה, בשונה מהשכנות פרו וצ'ילה. הנשיא הלאים את מגזר משאבי הטבע של בוליביה לאחר שעלה לשלטון ב-2006 והשקיע את הרווחים בתכנית רווחה ובפיתוח. עם זאת, ממשלו ספג בשנים האחרונות האשמות בכך שהוא הופך לאוטוריטרי וגם איגודים שבעבר שימשו מעוזי התמיכה במוראלס יוצאים נגדו בשל הצניחה במחירי הסחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully