וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגים ב"סופרבוס": התרענו על בלאי בצמיגים - ואיימו לפטר אותנו

25.8.2016 / 18:51

נהגי האוטובוסים טוענים כי החברה מתעלמת מתלונות על בלאי מסוכן והיעדר טיפול בתקלות. לדבריהם, מי שמעז להתריע - ננזף. "מבחינתם שנעלה על הקווים, ננהג ונשתוק". "סופרבוס": טענות מופרכות, לא מתפשרים על בטיחות

ספק 500

"אתה עולה על הכביש, מתחיל את הקו שלך ולא יודע איך תסיים אותו", כך תיאר אתמול (חמישי) נהג חברת "סופרבוס" בשיחה עם וואלה! NEWS את בעיית הבלאי שנוצרה לדבריו בצמיגי אוטובוסים שמפעילה החברה. הוא ונהגים אחרים מציירים תמונה שממנה עולה לכאורה התעלמות מתלונות על בלאי מסוכן והיעדר טיפול בתקלות. בנוסף לכך, מי שמעז להתריע - ננזף ואף מאוים בפיטורים. עם זאת, בחברה טוענים כי התקלה תוקנה והטענה על איום בפיטורית מופרכת מיסודה.

"בשבוע שעבר החלפתי נהג ועשיתי את הקו שלו עם האוטובוס שלו", סיפר הנהג שטוען כי התריע על כך כבר כמה חודשים. "במהלך הדרך התפוצץ אחד הצמיגים. כמובן שעצרנו בצד הדרך והמתנתי עם הנוסעים לתיקון, עד שהגיע פנצ'ר מאכר מטעם החברה", המשיך, "כשהוא הגיע, נדהמתי מהתנהלות שלו. במקום שיחליף את הגלגל הקרוע ואת וחמשת הגלגלים הבלויים הנוספים, הוא החליף רק את צמד הגלגלים הקדמיים. את שאר הגלגלים הוא העביר לאחורי האוטובוס. שאלתי אותו למה עושים ככה והוא אמר שאלה הוראות שקיבל מלמעלה".

נהג אחר סיפר לוואלה! NEWS כי באחד הימים לפני שיצא למשמרת, הוא עבר בתחנת הדלק הקבועה שלו במרכז הארץ. במהלך מילוי הדלק, הוא פנה למתקן פנצ'רים שעובד בתחנה והציג בפניו גלגל חשוד, שלדעתו מסוכן שיעלה איתו על הכביש. כאן הופתע מהתגובה שקיבל: "החברה חייבת לנו עשרות אלפי שקלים. לא אוכל להחליף לך, אלה הוראות שאני מקבל מהבוסים שלי".

נהגים של חברת סופרבוס התריעו על תקלה באוטובוס ואוימו בפיטורים. אוגוסט 2016. באדיבות כוח לעובדים, מערכת וואלה! NEWS
בלאי מסוכן. גלגל פגום באוטובוס של "סופרבוס"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות כוח לעובדים
"אם אתה מעז להרים את הראש, פוגעים בך ובשכר שלך. מה, אין לנו פיות להאכיל עם המשכורות האלה?"

הנהג פנה למנהל המשמרת ואמר לו שהוא לא מוכן לעלות לכביש עם בלאי מסוכן כזה בגלגלים. לאחר ויכוח סוער עם מנהל המשמרת, כשהמילה "פיטורים" נשמעה לא אחת במהלכו, שוכנע מנהל המשמרת שלא לתת לעובד לנסוע באוטובוס בעל הגלגל המסוכן. לדברי הנהג, בשלב זה אירעה סיטואציה חשודה אחרת. "אני חניתי את האוטובוס התקול בצד המערבי של חניית האוטובוס בתחנה. בבוקר, כשהגעתי לראות אם נציגי התחנה החליפו גלגל, לא רק שלא הוחלף גלגל האוטובוס – הוא בכלל היה בצד אחר של החנייה. כלומר, נהג אחר עלה ונסע עליו". זאת, לדבריו, למרות הגלגל המסוכן.

הנהגים חזרו כמה פעמים על הטענה לפיה להתריע על גלגל בלוי ומסוכן פוגע בהם. "מאיימים בפיטורים ופוגעים לנו בסידור", טען אחד הנהגים, "אם אתה מעז להרים את הראש, מתריע על מפגע מסוכן שעתיד לסכן אותנו ואת הנוסעים, ישר פוגעים בך ובשכר שלך. מה, אין לנו פיות להאכיל עם המשכורות האלה? מבחינת ההנהלה שנעלה על הקווים, ננהג ונשתוק".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"צמיד לא תקין זו סכנת חיים"

"אם הצמיג לא במצב תקין – מדובר בסכנת חיים", הסביר מאיר אור, חוקר בטיחות ולשעבר ראש מחלקת התנועה במשטרת ישראל. "התחושה היא סובייקטיבית. אם נהג חש חוסר בטיחות במהלך נסיעתו בגלל שינוי שעבר כלי הרכב שלו, אי אפשר להתווכח. חובה לתת את הכלי לגורם אובייקטיבי שיבדוק את האוטובוס והצמיגים. גם מבחינת יציבות ואיזון כלי הרכב וגם מבחינת התחממות והסיכוי לכשלים במהלך הנסיעה. תקר בצמיג זו סכנת חיים ולכן צריך לשמור על הצמיגים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החברה מטפלת ברכביה בסטנדרטים הגבוהים ביותר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מגיעות אלינו תלונות רבות מנהגים ב'סופרבוס' שחוששים לחייהם וחשים אחריות כלפי ציבור הנוסעים", אמרה מאיה פרץ, רכזת ענף תחבורה ציבורית ב"כוח לעובדים" ומלווה את נהגי 'סופרבוס', "חלקם מסרבים, ובצדק רב, לעלות על האוטובוסים". לדבריה, "חמורה העובדה כי במקום להקשיב לנהגיה, בוחרת החברה 'לגלגל' את האוטובוסים התקולים לנהגים אחרים, לרוב נהגים טריים, ולנסות לטאטא את הסיכון. כארגון עובדים מחויבותנו לביטחון הנהגים, הן במישור הכלכלי ובוודאי במישור הבטיחותי. אנו מקווים כי במהרה נשב מול הנהלת החברה למשא ומתן שיצעיד אותה למקום יציב ובטוח יותר לנוסעים ולנהגים".

נהגים בחברת "סופרבוס" מתריעים מפני בלאי בצמיגי האוטובוסים. ספק 500
מנסים לטאטא את הסיכון. גלגל פגום באוטובוס של "סופרבוס"/ספק 500

מחברת "סופרבוס" נמסר בתגובה: "משלוח צמיגים תקול אותר על ידי החברה וטופל מידית. הצמיגים התקולים הוחלפו והוחזרו. החברה עובדת עם יבואן צמיגים ארצי שעומד בכל תקני הבטיחות וזה מקרה ראשון מסוגו. נדגיש כי החברה מטפלת ברכביה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, יחד עם בעלי מקצוע מוסמכים. נוסף להם, החברה מעסיקה קציני בטיחות ואינה חוסכת בביטחון נהגיה ולקוחותיה. כל פנייה של כל עובד נבדקת ומטופלת. באשר לטענה של איום בפיטורים, אין לכך אחיזה במציאות והדבר מופרך מיסודו. צר לנו שיש מי שמנסה לפגוע בשמה הטוב של החברה בשל מניעים אישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully