וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקד על פינוי גן החיות מרצועת עזה: "זהו יום חג"

25.8.2016 / 0:37

אורי מדר, מתאם החקלאות במנהלת התיאום והקישור לרצועה, סיפר בריאיון לוואלה! NEWS על פינוי גן החיות בחאן יונס דרך מעבר ארז. "לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שהחיות היו במצב לא טוב"

צילום: יוני ריכנר, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תם רוכלין.

"זה יום מרגש, חגיגה לכל אוהבי בעלי החיים" - כך אמר אתמול (רביעי) אורי מדר, מתאם החקלאות במנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. מדר פיקד על המבצע שנערך אתמול בבוקר, ובמהלכו הועברו יותר מ-15 בעלי חיים דרך מעבר ארז לגני חיות בארץ ובעולם, לאחר שבשנים האחרונות התקשו הפלסטינים לתחזק את גן החיות בחאן יונס. "חלקם יעברו לירדן, חלקם לפארק הקופים בבית שמן והטיגריס הגדול והיפהפה יועבר ליוהנסבורג, שם יש מתקן שמטפל בחיות שעברו בשבי".

כעת, נותרו ברצועת עזה שישה גני חיות, ולדברי מדר הם "ילכו ויתמעטו". "מנהלי גני החיות התחילו כעסק פרטי, וכשמספר המבקרים הצטמצם לא נותר לבעלים ממון כדי לקנות מזון ולטפל בחיות", הסביר."ובסופו של דבר הגיעו למסקנה שצריך להעביר".

העברת בעלי חיים מגן החיות בעזה בגני החיות אחרים בארץ ובעולם, מעבר ארז. 24 באוגוסט 2016. דוברות מתפ"ש, מערכת וואלה! NEWS
אחד הקופים מפונה מעזה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מתפ"ש

לדבריו, מצבן של החיות לא טוב. "חלקן בתת-תזונה, לחלקן רואים את העצמות... לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין". כעת, הסתיים למעשה מבצע פינוי גן החיות, והוא צפוי להיסגר. "לפני כמה חודשים העברנו את הלביאות, לירדן ואריה אחד עבר לטול כרם, והיום בעצם זה השלב האחרון של המבצע".

המבצע התרחש ביוזמת הארגון העולמי Four Paws העוסק בסיוע לבעלי חיים ברחבי העולם. מגן החיות בעזה הוצאו טיגריס, חמישה קופי גונון, שתי יענים, שני צבאים, שני נשרים, שני צבים, ברבור ודורבן. כל בעלי החיים יועברו לגני חיות בדרום אפריקה, בירדן, במושב בן שמן ולספארי ברמת גן. מעברן של החיות, האחרונות בגן החיות בחאן יונס, מהווה בעצם את סגירתו של הגן לאחר שבשנים האחרונות התקשו לתחזקו ולהפעילו.

(עדכון ראשון: 23:45)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
העברת בעלי חיים מגן החיות בעזה בגני החיות אחרים בארץ ובעולם, מעבר ארז. 24 באוגוסט 2016. דוברות מתפ"ש, מערכת וואלה! NEWS
פינוי כלובי החיות מרצועת עזה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מתפ"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully