וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע דברי א-סיסי על תיווך רוסי בתהליך השלום: נתניהו שוחח עם פוטין

24.8.2016 / 0:27

ראש הממשלה טלפן לנשיא רוסיה והשניים שוחחו על המו"מ עם הפלסטינים ועל התפתחויות דחופות אחרות במזרח התיכון. שלשום אמר נשיא מצרים כי פוטין מוכן לארח מפגש פסגה בין נתניהו לאבו מאזן במוסקבה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(באפריל: נתניהו נפגש במוסקבה עם הנשיא פוטין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול (שלישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על היחסים בין ישראל לפלסטינים ועל מגוון סוגיות אזוריות – כך נמסר מהקרמלין. "השניים דיברו על עמדותיהם בקשר לתהליך השלום וכן על התפתחויות דחופות במצב הכללי במזרח התיכון. הם הסכימו לשמור על קשר ישראלי-רוסי בדרגים השונים", נכתב בהודעה מטעם השלטון הרוסי.

השיחה התקיימה על רקע דבריו של נשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, לפיהם נשיא רוסיה מוכן לארח את ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לשיחות ישירות במוסקבה. בשיחה עם עורכי העיתונים הגדולים במצרים, אמר א-סיסי כי ישראל משתכנעת יותר ויותר בחשיבות שבהשגת השלום, וכי האצת תהליך השלום היא המפתח ליציבות באזור. לדבריו, במאמץ להקים מדינה פלסטינית אין מנוס מלהשיג פיוס בין חמאס ופתח.

לקריאה נוספת:
א-סיסי: פוטין מוכן לארח במוסקבה את נתניהו ואבו מאזן לשיחות ישירות
איראן מרגיעה את הרוחות: "פעילות רוסיה משטחנו הסתיימה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין, מוסקבה רוסיה. 7 ביוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ופוטין בפגישה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

סוגיה אחרת שייתכן שעלתה בשיחה היא ההתקרבות הנוספת בין רוסיה לאיראן על רקע הצבת מטוסים רוסיים המשתתפים בתקיפות בסוריה ברפובליקה האסלאמית. לפי משרד ההגנה במוסקבה, המפציצים הוצבו בבסיס חיל האוויר בעיר המדאן, הסמוכה לגבול עם עיראק. העובדה שאיראן הרשתה למטוסים הרוסיים להמריא משטחה כדי להפציץ מטרות בסוריה נחשבת לצעד חסר תקדים, המדגיש את שיתוף הפעולה המעמיק בין שתי המדינות החזקות המעורבות במלחמת האזרחים הסורית.

לאחר ההצהרה הרוסית, אמר ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן אמר כי טהראן תחלוק עם מוסקבה את מתקניה הצבאיים כדי להילחם יחד בטרור. "שיתוף הפעולה האיראני-רוסי במלחמה בטרור בסוריה הוא אסטרטגי ואנחנו חולקים את היכולת ואת המתקנים שלנו", צוטט עלי שמחאני בסוכנות הידיעות אירנ"א.

ישראל ורוסיה ייסדו מנגנון לתיאום ביטחוני בין שתי המדינות בספטמבר שנה שעברה. המנגנון הוקם במטרה למנוע בעיות של זיהוי, בעיקר בין כלי טיס שכן במרחב האווירי הסורי פועלים כלי טיס של ארצות הברית, רוסיה, סוריה וישראל.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully