וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירת ההורים פועלת ללא הפסקה: "ילד צריך לדעת שיש מישהו בשבילו"

23.8.2016 / 22:00

חברי סיירת ההורים בחיפה סיפרו על המפגש עם בני נוער במקומות בילוי. "הם ממש שמחים שאנחנו נמצאים איתם באזור", סיפרה לימור פרץ יורשנסקי אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט, הפקה: תום רוכלין

"אני מחכה שהילדים יחזרו לשגרה. אין כמו השגרה. גם לי יש ילדים שחוזרים לבית הספר. הם מחפשים את עצמם. הם מבלים אצל חברים ומחפשים אירועים לצאת אליהם. אני מחכה להם ערה ומתקשרת כל הזמן", אמרה אמש (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לימור פרץ יורשנסקי, תושבת קריית חיים ורכזת סיירת הורים שעובדת תחת פרויקט "עיר ללא אלימות". "יש לנו שיח נהדר בבית", הוסיפה.

לדברי חברה לסיירת ההורים, צחי גאון, הם אינם נתפסים בעיני הילדים כיריבים. "הם אפילו מחכים לנו. אנחנו אוזן קשבת. הם יושבים ומדברים אתנו ושמעתי סיפורים שאפילו ההורים שלהם לא שמעו. אני ממליץ לכל הורה שרוצה לדעת איפה הילד שלו, שיתנדב בסיירת הורים", אמר.

סיירת ההורים בחיפה נוסדה ביוני 2007, בהובלת גורמים בעירייה האמונים על תחום הבטיחות בדרכים והלוחמה בסמים ומקביליהם ברמה הלאומית. רוב חברי הסיירת הם הורים או סבים העוברים הדרכה עם תחילת פעילותם ובמהלך השנה על ידי אנשי מקצוע. הם עורכים סיורים בגנים ציבוריים ובמקומות מפגש של בני נוער מדי יום שישי בלילה, בקבוצות של ארבעה עד שישה מתנדבים. חברי הקבוצה מגיעים לסיור לבושים בחולצות הסיירת האדומות עליהן מודפס המשפט "אני כאן בשבילך".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בשיחות סגורות: "ברק מכשכש בזנב ובונה קאמבק"
אחרי שאורות האולימפיאדה כבו, בברזיל מתעוררים למציאות המרה
מנכ"ל לשעבר של חברה לציוד רפואי חשוד שגנב ממנה: "בנה בית מפואר"

עיר הנוער בחיפה 22.8.2016. פייסבוק של עיריית חיפה, צילום מסך
"אני לא יכולה להגיד שלכבוד האירוע הם שתו יותר". עיר הנוער בחיפה./צילום מסך, פייסבוק של עיריית חיפה

פרץ יורשנסקי וגאון השתתפו אמש באירועי "עיר הנוער" בחיפה, במגרשי אתו"ס הסמוכים למרכז הקונגרסים. "הגענו ל'עיר הנוער' כדי להסתובב במתחם ולוודא שהנוער בטוח. לראות אם מישהו צריך עזרה", סיפרה פרץ יורנשסקי. "יש ילדים ששואלים אותנו: 'מה אתם עושים כאן?', 'למה באתם?', ואנחנו עונים שאנחנו יותר שם כדי שירגישו טוב ואף אחד לא יציק להם. ואז הם ממש שמחים שאנחנו נמצאים איתם באזור". באופן מפתיע היא לא מציינת שראתה יותר בני נוער מהרגיל שותים אלכוהול באירוע אתמול. "אלכוהול יש בכל מקום, זו מכת מדינה. אני לא יכולה להגיד שלכבוד האירוע הם שותים יותר מכל יום אחר באמצע השבוע".

לדברי גאון, במסגרת פעילות סיירת ההורים הגיע לאחרונה למועדון בעיר, שם מצאו חברי הקבוצה נערה בת 14 ששתתה לשוכרה. "הגענו למצב שהזמנתי לה אמבולנס. התקשרתי לאימא שלה לעדכן אותה והיא ענתה לי: 'מה פתאום, הילדה פה ליד הבית'". גאון ציין שהנערה היא תושבת כרמיאל והמועדון נמצא בחיפה.

הוא הוסיף כי קשה למנוע מילדים לשתות. "אנחנו לא באים למנוע. אם הילד שותה זה כבר אבוד", אמר. לדבריו, במקרים רבים סייעו חברי הסיירת לבני נוער שתויים. "אני לא מאמין שהם היו יוצאים מזה בלי נזק לגוף. היה למשל מקרה שבו איתרנו ילד שנמצא זרוק על הרצפה והוא אושפז לחמישה ימים". גאון ממליץ להורים להבהיר לילדיהם שידעו שגם אם עשו משהו לא בסדר, הם יכולים לשוחח איתם על כך. "אנחנו נתקלים בילדים שמפחדים להתקשר הביתה. ילד צריך לדעת שתמיד יש שם מישהו בשבילו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully