וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור, שיטפונות ושביתות: התיירים לא באים - ופריז קורסת

23.8.2016 / 21:45

ענף התיירות בבירת צרפת ספג הפסדים עצומים בשל שורת האירועים הקשים שפקדו אותה בחודשים האחרונים. בתי המלון ומוקדי התיירות נותרים ריקים וראשי המגזר קוראים לממשלה להתעורר. "זה אסון תעשייתי"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מתקפות הטרור הרחיקו מאות אלפי תיירים מפריז ומאתריה המרכזיים והביאו להפסדים של 750 מיליון אירו - כך אמרו היום (שלישי) גורמים רשמיים. גם השביתות הנרחבות והשיטפונות העזים תרמו לנזק הכלכלי הנרחב, שהאפיל על ההכנסות ממשחקי יורו 2016. נציגי ענף התיירות קראו לסיוע גדול ולתכנית חילוץ.

"הגיע הזמן להבין שענף התיירות חווה אסון תעשייתי", הדגיש ראש חבר התיירות של מחוז פריז, פרדריק וולטו, בהצרה שמסר. מספר המבקרים בשער הניצחון צנח ביותר משליש בחצי הראשון של 2016 בהשוואה לתקופה המקבילה אשקד. מוזיאון "גראן פאלה" מסר כי רשם הפסדים של 43.9% ברווחים וארמון ורסאיי דיווח על 20% ירידה בהכנסותיו.

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בניס שבצרפת, יולי 2016. AP
חיילים בניס לאחר פיגוע הדריסה בניס בחודש שעבר/AP

"בתי מלון כבר מפטרים עובדים, על אף שהם לא אומרים זאת. התעשייה נמצאת בשפל והיא זקוקה עכשיו לסיוע. בתי המלון זקוקים לנשק כדי להילחם בחזרה", אמר ז'ורז' פניוטיס, שעומד בראש חברת מחקר של בתי מלון. לדבריו, הכנסות בתי המלון במחוז פריז ירדו הקיץ ב-15%. הנפגעים העיקריים, טען, הם בתי המלון היוקרתיים שאיבדו 30% עד 40% מהרווחים, מאחר שהתיירים העשירים יותר לא מגיעים. הוא ציין כי קיצוץ במסים יכול להועיל.

ענף התיירות מהווה בדרך כלל יותר מ-7% מהתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) של צרפת. ואולם, הוא עבר שורת אסונות, החל ממתקפת דאעש בבירה שגבתה את חייהם של 130 איש בנובמבר ועד פיגוע דריסה שאירע בחודש שעבר בניס, שבו נרצחו יותר מ-80 איש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הצפות בצרפת, יוני 2016. AP
תרם לנזק הכלכלי. שיטפונות בפריז, יוני האחרון/AP

"המתקפה בניס הרסה את כל התקווה שלנו להתאושש. המצב הוא דרמטי ויהיו פיטורים אם לא יחול שינוי לטובה עד לסוף השנה", אמר כריסטיאן נאווה, יו"ר פדרציית בתי המלון באזור. מספר התיירים היפנים נחתך בכמעט בחצי במחצית הראשונה של 2016, לפי נתוני גוף התיירות הרשמי. מספר התיירים הרוסים פחת בשליש ומספר התיירים הסינים הצטמצם בכמעט חמישית.

ואלטו הפציר בשר החוץ ז'אן-מארק אירו להיפגש עם גורמים רשמיים בענף. הוא ציין כי משרדו הוסיף חצי מיליון אירו לתכנית עולמית בעלות של 2.5 מיליון אירו שנחשפה במרץ לקידום צרפת כיעד תיירות עולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully