וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רובים ואקדחים הוחרמו: צה"ל פשט על מפעלי ייצור נשק בגדה

23.8.2016 / 12:14

במבצע אוגדתי בגזרת יהודה ועציון, כוחות גדולים של צה"ל ושב"כ נכנסו למפעלים שמייצרים כלי נשק לפלסטינים והחרימו אותם. קצין בכיר: "ההגדרה 'נשק מאולתר' כבר לא נכונה. הוא ברמה גבוהה, שהולכת ומשתכללת"

צילום: דוברות צה"ל, עריכה: מתן חדד

עשרות כלי נשק נתפסו הלילה במבצע משולב של אוגדת איו"ש ושב"כ בגזרת יהודה ועציון, שבמהלכו פשטו כוחות גדולים על מפעלי ייצור. במהלך הפעילות, בפיקוד תא"ל ליאור כרמלי, אותרו 54 כלי נשק בהם 39 אקדחים, רובי צלפים בודדים, וחלקי מקלעים.

קצין בכיר באוגדה הדגיש כי היקף חלקי הנשקים היה גדול במיוחד והעיד על התפתחות התופעה והפוטנציאל שטמון במפעלי הייצור, "מדובר במפעלים ממוחשבים ברמה מאוד גבוהה. אנחנו מעריכים שיש עוד מפעלים והמודיעין שנאסף במבצע הזה יסייע לנו לחשוף עוד. מתחילת השנה חשפנו 30 בתי מלאכה ברחבי יו"ש ובהם 49 מחרטות. מתחילת השנה אותרו 300 נשקים".

פשיטה על מחרטות נשק בחשברון ובבית לחם. דובר צה"ל
מתחילת השנה הוחרמו 300 כלי נשק/דובר צה"ל
פשיטה על מחרטות נשק בחשברון ובבית לחם. דובר צה"ל
הכוחות בפשיטה על המפעלים/דובר צה"ל

לדברי הבכיר המחירון של כלי הנשק והתחמושת משתנה מאזור לאזור בשל הזמינות והיקף הייצור. כדור 9 מ"מ עולה עשרות שקלים כי הוא לא מיוצר בשטח אלא מוברח, רובה קרל גוסטב עולה 2,000-5,000 שקל (המחבלים שפעלו במתחם שרונה רכשו את הנשק באלפי שקלים בודדים, א"ב), עלות אקדח נעה בין 10,000 ל-15,000 שקל, ומחיר רובה אם-16 נע סביב 50,000 שקל. לאחרונה נפוצה תופעה של שכלול רובי ציידים באמצעות החלפת המכלול, שמשפר את טווח הירי.

חלק מהנשקים מוברחים מירדן וישראל אך רוב הפיגועים נגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל בוצעו באמצעות נשקים מתוצרת פלסטינית, אמר הבכיר. "ההגדרה של נשק מאולתר לא נכונה", אמר הקצין הבכיר, "הוא ברמה גבוהה והיא הולכת ומשתכללת. אנחנו מטפלים בתופעה בעומק ולרוחב. יש פה מאפייה : יצרן ראשי, מפעלים ממוחשבים לייצור נשק, ויצרנים משניים".

פשיטה על מחרטות נשק בחשברון ובבית לחם. דובר צה"ל
כלי הנשק שנתפסו/דובר צה"ל

"יש סוחרים כבדים שפועלים בשטח שכולם מכירים אותם", הצהיר. "אני גם יוצר הבדל בין מחזיקי נשק. יש כאלה לצורכי פח"ע, פלילי, ביטחון עצמי. זמינות הנשק בשטח מגבירה את היכולת לבצע פיגועים. החיבור לטרור הוא מהיר".

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הנחה בתחילת השנה, לאור התגברות פיגועי הירי (30 פיגועי ירי בשנה האחרונה א.ב), לפתוח במערכה נגד אמצעי הלחימה בגדה המערבית במטרה לצמצם את פיגועי הירי. גורמי המודיעין של צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל חברו יחד לצוותי משימה במטרה לחשוף את קרטל ייצור וסחר הנשק שמתנהל לפי הגדרת קצין בכיר באוגדת יו"ש על ידי "מאפיה פלסטינית מאורגנת ומסודרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully