וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטיח להתפלל לריפוי הבן מסרטן - ומואשם שגבה מההורים סכום עתק

25.8.2016 / 18:22

פרסום ראשון: שנתיים לאחר שנעצר פנחס מור נאשם ששכנע הורים שיוכל לרפא את בנם בתמורה למאה אלף שקלים. בין היתר השתמש בגימטריה כדי להצדיק קבלת כסף ואף טען כי יסיר קללה עבור 52 אלף שקל

פנחס מור החשוד כי רימה משפחה שהגיעה אליו על מנת לסייע לילדם במחלה סופנית.. מתוך תחקיר כלבוטק, צילום מסך
סיפר להורים כי "הצדיק מזוועהיל" נגלה אליו בחלום. מור/צילום מסך, מתוך תחקיר כלבוטק

כתב אישום הוגש השבוע (שני) נגד פנחס מור, תושב ירושלים בן 56, בגין קבלת יותר ממאה אלף שקלים במרמה מזוג להורים לילד חולה סרטן, להם הבטיח כי בתמורה לכסף הוא ירפא את ילדם באמצעות תפילה ואמירת פרקי תהילים – כך נודע לוואלה! NEWS. לפי כתב האישום, מור אף סירב להחזיר את הכסף לזוג ההורים המיואש, שטען בפניו כי הדבר נדרש כדי לממן את הטיפולים לבנם החולה. הפרשה נחשפה בתכנית התחקירים "כלבוטק" לפני יותר משנתיים, ומור נתפס ונעצר ביוני 2014, אולם רק כעת הגישה פרקליטות מחוז ירושלים את כתב האישום.

תחילת המקרה בקיץ 2013, אז, כך לפי כתב האישום, צעדו הורים דתיים לילד שלקה בסרטן המוח לעבר הכותל המערבי, ונתקלו בקבצן - פנחס מור. השניים החליטו לתת לו כמה שקלים, אך הוא ביקש מהם סכום גבוה יותר. משהסבירו לו שהם חוסכים את כספם לטיפול בבנם, הוא סיפר להם כי ביכולתו לרפא אותו בתמורה לכספם.

השניים השתכנעו, וקבעו עם מור פגישה, שבה שכנע אותם להעביר לו סכום 75 אלף דולר כפיקדון השמור בחשבון הבנק שלהם, מבלי שיוכלו לעשות בו שימוש. הוא אף אמר להם כי הם יוכלו לקבל את כספם בחזרה אם מצבם של בנם לא ישתפר. בהמשך אמר להם להעביר לידיו סכום של 2,500 שקלים, שנועד לדבריו לסייע לאישה אחרת – מצווה שלטענתו תסייע בריפוי בנם.

"מור ביקש 26 אלף שקלים, והסביר כי פירוש סכום זה בגימטריה הוא שמו של אלוהים לפי היהדות"

לפי כתב האישום, לאחר שלא חל שיפור במצבו של הבן, פנה מור לבני הזוג ואמר להם כי עליהם לבצע "צעד דרסטי" ולהוכיח את "מסירות הנפש" שלהם. הוא ביקש מהם להעביר לו סכום של 22,700 שקלים, וכך עשו. בשלב מאוחר יותר הוא אמר להם כי יש עליהם "קפידא" – מושג דתי המתייחס לאדם שמועד לפורענות בגלל חטא שביצע – וכי על מנת לבטלה, עליהם להעביר לו 52,000 שקלים. את ההסבר לסכום הזה תלה מור בפירוש המספר 52 בגימטריה – בן.

עוד נכתב בכתב האישום כי באוקטובר 2013 התקשר מור לביתם של בני הזוג, ואמר להם כי "הצדיק מזוועהיל" – שקברו משמש כאתר עלייה לרגל למאמינים שמבקשים להיעזר בסגולות המיוחסות לו, נגלה אליו בחלום וציווה עליו להמשיך ולסייע להם עד להחלמת בנם. חודש לאחר מכן הוא נפגש עמם בקברו של אותו הצדיק, וביקש מהם להעביר לו 26 אלף שקלים. במעמד זה הסביר להם מור כי פירוש סכום זה בגימטריה הוא שמו של אלוהים לפי היהדות.

"מור ניצל את מצוקתם הנפשית של הזוג"

לפי האישומים נגד מור, לקראת סוף שנת 2013 חל שיפור במצבו של בנם של בני הזוג, ובשלב זה הם פנו למור וביקשו ממנו את כספם בחזרה. הם הסבירו לו שהם זקוקים לכסף לטיפולים שלהם זקוק בנם, אך הוא בתגובה הזהיר אותם כי החזרת הכסף עשויה לגרום להידרדרות במצבו. לאחר שסירבו לחזור בהם, הוא ניתק עמם את הקשר.

מור מואשם כי קיבל מבני הזוג 103,200 שקלים בסך הכול. "הנסיבות המחמירות מתבטאות בטיבם של מצגי השווא, בשיטתיות שבה בוצעו המעשים, במשך הזמן, במספר הפעמים שבהם בוצעו, בסכומי הכסף הגבוהים שקיבל ובעובדה שהמרמה נעשתה תוך ניצול מצוקתם הנפשית של המתלוננים", נכתב בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully