וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום בפרשת אלנבי 40: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

23.8.2016 / 7:38

דליי מקטה יואשם בעבירות מין בצעירה שבילתה במועדון. שר הביטחון ליברמן יבקר בבסיס חוות השומר שבגליל. בעולם יציינו את יום הזיכרון לביטול הסחר בעבדים ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

כתב אישום בפרשת "אלנבי 40"

מועדון אלנבי 40.. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
החשוד הכחיש את המיוחס לו. מועדון אלנבי 40 בתל אביב/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש בבית המשפט המחוזי שבתל אביב כתב אישום נגד דליי מקטה, בן 24, בגין עבירות מין בצעירה במועדון "אלנבי 40". האירוע התרחש בסוף השבוע שעבר, כאשר המתלוננת טענה כי מקטה אנס אותה בשירותים של המקום. הוא מצדו טוען כי לא היה אקט מיני וכי הוא רק דיבר איתה בשירותים, משום שהמועדון היה רועש. עקב החקירה, נסגר המועדון ל-21 ימים.

שר הביטחון יבקר בבסיס חוות השומר

בסיס חוות השומר. ערן גילווארג
בסיס טירונות לחיילים מאוכלוסיות מיוחדות. חוות השומר/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר שר הביטחון אביגדור ליברמן בבסיס חוות השומר שבגליל התחתון. במהלך הביקור ישוחח ליברמן עם סגל הבסיס ויצטלם עם החיילים. בסיס חוות השומר הוא בסיס טירונות השייך לחיל החינוך והנוער שבו עוברים חיילים השייכים לאוכלוסיות מיוחדים טירונות המכשירה אותם לשירות ביחידות עורפיות וקדמיות בצה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תושבי הצפון מפגינים נגד התקציב

שר האוצר משה כחלון – בלשכתו – במשרד האוצר בירושלים. נועם מושקוביץ
הודיע על הקצאת תקציב לצפון ואז חזר בו. שר האוצר כחלון/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יקיימו תושבי הצפון הפגנה נגד החלטת הממשלה להשמיט מתקציב המדינה 18 מיליארד שקלים, שאמורים היו להיות מועברים לאזור קריית שמונה, מטולה וצפת. התושבים יערכו כנס חירום שבו תוצג תמונת המצב באזור ויתקיים דיון על דרכי הפעולה. לדבריהם, לאחר הרכבת הממשלה הנוכחית הודיע שר האוצר משה כחלון על הקצאת התקציב לצפון שישמש בין היתר להקמת פארק הייטק וחממות טכנולוגיות, שדרוג מערכת הבריאות, הפיכת מכללת תל חי לאוניברסיטה, עידוד השקעות והרחבת המשרות באזור. ואולם, לאחר אישור התקציב הדו-שנתי התברר כי לא קיים סכום מעין זה. התושבים מוחים נגד הפרת ההבטחה בדבר הקצאת הכסף לאזור.

77 שנים להסכים ריבנטרופ-מולוטוב

יואכים ריבנטרופ וויצ'סלב מולוטוב. AP
הסכם אי התקפה בין גרמניה לברית המועצות. ריבנטרופ ומולוטוב/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 77 שנים, בשנת 1939, נחתם הסכם "ריבנטרופ-מולטוב" בין גרמניה לברית המועצות. ההסכם שעליו חתמו שר החוץ הגרמני ושר החוץ הסובייטי קובע אי-התקפה בין שתי המדינות לתקופה של עשר שנים ערב מלחמת העולם השנייה. ההסכם הופר בסופו של דבר בשנת 1941 על ידי הנאצים, במהלך מבצע ברברוסה שבו ניסתה גרמניה להכניע את ברית המועצות.

היום הבינלאומי לציון ביטול הסחר בעבדים

תחקיר אי-פי על פירות ים שנתפסו על ידי עבדים באינדונזיה, מרץ 2015. AP
המטרה היא להמשיך להיאבק למען החירות. עבדים שבאינדונזיה, 2015/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את היום הבינלאומי לציון ביטול הסחר בעבדים. ב-23 באוגוסט 1791 פרץ מרד העבדים בהאיטי שבו התקוממו מאות אלפי עבדים שדרשו את שחרורם. מדובר בנקודת מפנה בהיסטוריה של האנושות בכל הקשור ליחס לעבדים וזכויות אדם. נוכח האירוע הזה, בשנת 1998 החליטה אונסק"ו לקבוע תאריך זה כיום זיכרון לסחר בעבדים ולביטולו. זאת, על מנת להמשיך ולהיאבק למען החופש והחירות וכן כדי לזכור את ההשראה שהותיר המרד הזה על המאבק בגזענות, שהיא המקור לעבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully