וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפש כהונה שנייה: סרקוזי הודיע שיתמודד בבחירות לנשיאות צרפת

22.8.2016 / 19:55

הנשיא לשעבר הכריז כי ישתתף בפריימריז של המפלגה השמרנית כדי לייצגה בבחירות בשנה הבא. "אני חש שיש בי את הכוח להוביל את הקרב בזמנים הבעייתים שאנו חווים", כתב בפייסבוק

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ניקולא סרקוזי הכריז היום (שני) כי הוא יתמודד שוב על נשיאות צרפת בבחירות בשנה הבאה, אם יזכה בפריימריז של המפלגה הרפובליקאית השמרנית. סרקוזי בן ה-61 הודח מארמון האליזה ב-2012 על ידי פרנסואה הולנד שנמצא בשפל ציבורי כיום.

"החלטתי להיות מועמד בבחירות לנשיאות ב-2017", כתב סרקוזי בעמוד הפייסבוק שלו. "אני חש שיש בי את הכוח להוביל את הקרב בזמנים הבעייתים שאנו חווים". ביום רביעי הוא יפרסם ספר ששמו "הכל למען צרפת". הנשיא, שאהוד על חלקים רבים בקרב מצביעי הימין אך גם שנוא על ידי רבים אחרים, אמר כי יצטרף לפריימריז במפלגה שיתקיימו בנובמבר.

יותר מעשרה מועמדים מתכננים להתחרות על ראשות המפלגה השמרנית, כולל אלן ז'ופה, ראש הממשלה לשעבר שנחשב ליריבו העיקרי של סרקוזי. האחרון לא ניסה להסתיר את רצונו לשוב לשלטון מאז שב להנהיג את המפלגה בסוף 2014, אולם ז'ופה הוביל עליו בסקר שנערך לפני חודשיים.

ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת לשעבר. יולי 2016. רויטרס
עדיין מחכה לו משוכה קשה. סרקוזי בחודש שעבר/רויטרס

ביולי, לפני שאירעו שני פיגועים קטלניים במדינה בתוך שבועיים, סרקוזי היה אהוד יותר בקרב הבסיס הקשה של המפלגה – אך נותר פחות פופולרי מז'ופה אצל כלל מצביעי הימין-מרכז בצרפת. "חמש השנים שיבואו יהיו מלאות בסכנה, אך גם בתקווה", כתב הנשיא לשעבר.

מי שכיהן גם שתי קדנציות כשר הפנים תקף בחריפות את המדיניות הביטחונית של הולנד. הוא קורא לצמצם את ההגירה, לעצור חשודים במעורבות בפעילות אסלאמסטית ולעצור את שחיקת הערכים החילוניים של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully