וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם נשואים וצופים בפורנו? מחקר מצא שזה רע לכם מאוד

6.9.2016 / 6:26

הפורנו מסכן את הנישואים שלכם: מחקר מצא שזוגות נשואים שצופים בפורנו מכפילים - ואף משלשים - את סיכוייהם לגירושים. בניגוד לדעה הרווחת, הרצון להתגרש גדל משמעותית יותר אצל נשים שצופות בפורנו מאשר אצל גברים

מערכת וואלה!

בסרטון – קטגוריות הפורנו המועדפות על האמריקאים

זוגות נשואים שצופים בפורנו נמצאים בסיכון כפול לגירושין, כך דיווח השבוע עוזר הפרופסור ד"ר סמואל פרי. על אף שפורנו נתפס בעבר כנחלתם של הגברים, נראה כעת שנשים להוטות לא פחות לצפות בפורנו - אולם צפייה בו מביאה עמה מחיר כבד. לדברי ד"ר פרי, הסקרים שבוצעו על זוגות נשואים הראו שנשים נשואות שהחלו לצפות בפורנו הגדילו פי 3 את סיכוייהן לרצות להתגרש.

מנתונים שפורסמו בשנה שעברה ניתן לראות שאחת מבין שלוש נשים צופות בפורנו לפחות פעם אחת בשבוע, כשרובן צופה בו בסמארטפון. במחקר האחרון, סוציולוגים מאוניברסיטת אוקלהומה ראיינו אלפי מבוגרים נשואים באופן קבוע על פני מספר שנים. הם מצאו שפורנו משפיע בצורה שלילית על זוגות שנשואים באושר וגם על נשואים טריים. היחידים שלא נכנסו לסטטיסטיקה היו זוגות דתיים, שהסטיגמה החברתית על גירושים מהווה עבורם נקודה רגישה. "לדת יש השפעה מגנה על נישואים, אפילו לנוכח צפייה בפורנוגרפיה", סיפר ד"ר פרי, "ראינו שזוגות נשואים שהחלו לצפות בפורנו כמעט הכפילו את הסיכוי לגירושים - מהסבב הראשון של הסקר לסבב השני שלו - מ-6 אחוזים ל-11 אחוזים. אצל הנשים זה כמעט שילש את זה, מ-6 אחוזים ל-16 אחוזים. התוצאות מראות שפורנוגרפיה, בתנאים חברתיים מסוימים, עשויה להוות השפעה שלילית על יציבות הנישואים".

זוג במיטה, בחורה בוכה. ShutterStock
צפייה בפורנו מסכנת את הנישואים שלכם/ShutterStock

דווקא אלו שטענו שהם "מאוד מאושרים" מהנישואים שלהם, הראו את העלייה הבולטת ביותר - מ-3 אחוזים ל-12 אחוזים - בסיכוייהם להתגרש. אולם, לצפייה בפורנו אין השפעה שלילית על נישואים אומללים, "פורנו יכול להשפיע לרעה על זוגות הנשואים באושר, אולם אין זה אומר שהוא גורע נישואים כושלים. הוא לא יזיק להם יותר ממה שהם כבר נזוקו".

גברים שנשותיהן צופות בפורנו יכולים להתנחם בידיעה שההשפעה הפיכה. על פי תוצאות הסקר, נשים שהפסיקו עם הפורנו, הפחיתו את סיכוייהן לגירושים ב-10 אחוזים. מאידך, לא חל שום שינוי בשיעור הגירושין אצל גברים שהפסיקו לצפות בפורנו.

עוד באותו נושא

נקה היסטוריה: פורנו באינטרנט גורם לכם לאין אונות

לכתבה המלאה
מכורים לפורנו. ShutterStock
הסיכוי לגירושין גבוה יותר אצל נשים שצופות בפורנו מאשר אצל גברים/ShutterStock

ד"ר פרי אמר שעל אף הממצאים, שהוצגו בוועידה הסוציולוגית האמריקאית, אין בכוונת המחקר למנוע מזוגות לצפות בפורנו. "אנחנו לא מנסים לדחוף לכם אג'נדה ולשכנע אתכם לוותר על פורנו", הוא אמר, "אנחנו חושבים שהמידע הזה מועיל, ושאנשים צריכים להיות מודעים להשלכות האפשריות של פורנוגרפיה בנסיבות מסוימות".

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully