וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים לסגור מעגל למשפחות נעדרים: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

22.8.2016 / 6:50

מול המכון לרפואה משפטית תתקיים הפגנה בדרישה להצליב בין DNA של נעדרים לבין גופות אלמונים. ייחשפו תוצאות סקר שנערך בין ישראלים ופלסטינים בעניין הסכסוך. 152 שנים לאמנת ז'נבה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הפגנת תמיכה במשפחות הנעדרים בישראל

בית הקברות בסנהדריה, ירושלים. יוני 2015. ראובן קסטרו
בישראל 923 גופות אלמונים. בית הקברות בירושלים/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים הפגנה של עמותת "בלעדיהם – לתמיכה במשפחות הנעדרים" בכניסה למכון לרפואה משפטית באבו כביר שבתל אביב. בישראל נכון להיום ישנם 529 נעדרים, מה שמותיר מאות משפחות בחוסר וודאות לגבי גורל יקיריהן. כמו כן, מאז קום המדינה ישנן בישראל 923 גופות אלמונים. המפגינים דורשים מהמדינה ומהמכון לבצע מיפוי והצלבת נתוני DNA בין הנעדרים לבין הגופות, מתוך סבירות גבוהה שתמצא התאמה בכמה מקרים. הצעד עשוי לאפשר למשפחות רבות לסגור מעגל.

חשיפת נתונים על הסקר הישראלי-פלסטיני

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
נושא הסקר הוא עמדות שני הצדדים בנושא הסדר מדיני. נתניהו ואבו מאזן/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום ייחשפו תוצאות הסקר המקיף שערכו המכון הישראלי לדמוקרטיה והמרכז הפלסטיני לחקר סקרים ומדיניות ברמאללה. נושא הסקר הוא עמדות שני הצדדים בנושא הסדר מדיני וסוגיות שונות בסכסוך הישראלי-פלסטיני. הסקר נערך בקרב 1,270 פלסטינים ו-1,184 ישראלים. בין היתר, יוצג הנתון של מידת התמיכה בפתרון שתי המדינות ומהי נקודת המבט של כל צד על אופי המשטר של הצד השני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

152 שנים לאמנת ז'נבה הראשונה

בית הדין הבינלאומי לצדק – האג 3 בפברואר 2015. AP
האמנה מבקשת להסדיר התנהגות בין צבאות בזמן מלחמה. בית הדין הבינלאומי בהאג/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 152 שנים, בשנת 1864, נחתמה אמנת ז'נבה הראשונה. מדובר באמנה שקובעת הגנות לחיילים פצועים וחולים בשדה הקרב – חייל פצוע אינו יכול להיות מטרה משום שאינו מסוגל להילחם או לתקוף, ולכן אין לפגוע בו. כמו כן, הצוות הרפואי שמגיע להגיש עזרה לחייל פצוע צריך להיות מוגן אף הוא. כל מי שמפר את הכללים לא זכאי להגנת האמנה. אמנת ז'נבה הראשונה היא אחת מבין ארבע שמבקשות להסדיר התנהגות בין צבאות בזמן מלחמה. הפרות של האמנה מובאות בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

63 שנים לסגירתו של "אי השדים"

אלפרד דרייפוס. AP
אחד האסירים המפורסמים שגורש לאי השדים. דרייפוס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 63 שנים, בשנת 1953, נסגר הכלא ב"אי השדים" שנמצא באוקיינוס האטלנטי ליד גינאה הצרפתית. הקיסר נפוליאון השלישי פתח את הכלא המבודד וזה הפך לאחד מבתי הכלא המפורסמים בעולם. אי השדים שימש את צרפת מאז 1852 למקום שאליו הוגלו אסירים שונים – רוצחים, גנבים ואסירים פוליטיים. במקום היו יותר מ-80 אלף אסירים שחיו בתנאים קשים בכלא שממנו אפשרות הבריחה כמעט בלתי אפשרית. בין האסירים המפורסמים באי השדים היה הקצין היהודי אלפרד דרייפוס שהואשם בבגידה. לאחר מכן הוא זוכה מאשמה.

יום מעשי החסד הבינלאומי

חיבוק. ShutterStock
גם חיבוק זה מעשה טוב/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום "היה מלאך", Be an Angel Day, יום של מעשי חסד ומעשים טובים. בשנת 1993 יזמה הסופרת האמריקנית ג'יין הווארד פלדמן את הרעיון שמטרתו לעודד אנשים לבצע מעשי חסד אקראיים כדי לעזור לזולת. ביום זה צריך לשים את טובת האחר לפני טובתך שלך – לכסח את הדשא של השכן, להתנדב, לפנות את הזבל מהפארק העירוני, לתרום בגדים ישנים, לא לשכוח לומר "תודה", לתת חיבוק או כל רעיון אחר שטמונה בו עשייה חיובית. היום זכה לכינוי "היה מלאך", על שם אותם אנשים טובים שעושים מעשים טובים ונותנים הרגשה כאילו נשלחו משמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully