וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מל הקמצן": ראש ממשלת אוסטרליה נתן 5 דולר לקבצן - וגרם לסערה

מלקולם טרנבול היה בדרכו לכנס כלכלי , אז הוא נתקל בחסר בית ותרם לו סכום צנוע. ואולם רבים תקפו אותו: חלק טענו כי הבנקאי העשיר יכול היה לתרום יותר, אחרים אמרו כי זה תרגיל ציני. הוא התגונן: "הרגשתי צער עבורו"

עריכה: אביב אירגז

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול תועד כשהוא תורם חמישה דולר אוסטרלי לקבצן ברחובות מלבורן ועורר דיון ער במדינה לגבי הפעולה שנראית על פניה נדיבה. בטרם נשא בעיר נאום כלכלי נרחב ביום חמישי האחרון, לחץ ראש הממשלה את ידו של הגבר והניח את השטר בכוס שבו אוסף מחוסר הבית תרומות מעוברים ושבים.

במהרה, המעשה עורר תגובות ביקורתיות רבות. חלק ראו בתרומתו של טרנבול, איש בעל ממון, מעשה קמצני. ההוצאה האוסטרלית של העיתון "דיילי מייל" תיארה אותו כה כ"מל הקמצן" – משחק מילים עם קיצור שמו הפרטי של ראש הממשלה ועם התחילית "מל", שמציינת באנגלית לרעה את המילה שאותה היא מקדימה.

אחרים תקפו אותו על עצם הנדבה שנתן. ראש עיריית מלבורן רוברט דויל אמר כי תרומות לקבצנים מזינות את ההתמכרות לסמים ומנציחות את העוני. הוא טען כי במקום זאת היה על ראש הממשלה לתת את חמשת הדולרים לארגון צדקה.

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול תורם חמישה דולרים לקבצן במלבורן, אוגוסט 2016. רויטרס
התרומה שיצרה סערה. טרנבול מניח את השטר בכוס של הקבצן/רויטרס

רבים אחרים אמרו כי טרנבול ניצל את הימצאות התקשורת כדי להיראות נדיב. עם זאת, היו גם מי שהפגינו אמפתיה כלפי המעשה. "אתם רואים אדם שיכול לתת יותר, אני רואה אדם שנתן", כתב מישהו בחשבון הטוויטר שלו.

ראש הממשלה, איש עשיר ומשקיע לשעבר, נקלע לשורת סקנדלים מאז זכה בכהונה נוספת בתום בחירות צמודות בחודש שעבר. "הרגשתי צער עבורו", התגונן טרנבול בריאיון לתחנת רדיו במלבורן. "זאת הייתה תגובה אנושית ואני מצטער אם היא אכזבה כמה אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully