וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת לאדם המהיר בתבל: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

21.8.2016 / 7:11

יוסיין בולט שזכה באולימפיאדה בשלוש מדליות זהב חוגג 30. יתקיים דיון בעניין החשוד בעבירות מין במועדון אלנבי 40. הנשיא ייפגש עם זוכי אולימפיאדת הכימיה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת

דיון בעניין החשוד בעבירות מין באלנבי 40

מועדון אלנבי 40.. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
חשוד בבעילה שלא בהסכמה ומעשה סדום שלא בהסכמה. המועדון בתל אביב/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית משפט השלום שבתל אביב דיון בעניינו של דליי מקטה, בן 24, החשוד בבעילה שלא בהסכמה ומעשה סדום שלא בהסכמה בצעירה במועדון "אלנבי 40". האירוע התרחש בסוף השבוע שעבר, כאשר המתלוננת טענה כי מקטה אנס אותה בשירותים של המקום. הוא מצדו טוען כי לא היה אקט מיני וכי הוא רק דיבר איתה בשירותים, משום שהמועדון היה רועש. עקב החקירה, נסגר המועדון ל-21 ימים.

הנשיא ייפגש עם זוכי האולימפיאדה בכימיה

נשיא המדינה, רואבן ריבלין. יוסי ציפקיס
הזוכים נסעו לתחרות העולמית לאחר שהשתתפו בתחרות הארצית. הנשיא ריבלין/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש נשיא המדינה ראובן ריבלין עם משתתפי וזוכי האולימפיאדה בכימיה שהתקיימה ברוסיה ובגאורגיה. המשתתפים, תלמידי כיתות י"א-י"ב, זכו לייצג את ישראל בתחרות העולמית לאחר שהשתתפו בתחרות הארצית לכימיה שנערכה בתמיכת משרד החינוך ובשיתוף החברה הישראלית לכימיה והפקולטה לכימיה בטכניון. במפגש ישתתפו רון סולן, תלמיד כיתה י"א מהרצליה שזכה בשתי מדליות כסף בשתי תחרויות שונות, רינה סבוסטיאנוב, תלמידת כיתה י"א מאשדוד שזכתה במדליית ארד, איתי צביאלי, תלמיד כיתה י"ב מחיפה, אופיר שמולי, תלמיד כיתה י"א מירושלים וגיא הרדוף, תלמיד כיתה י"ב, מעין חרוד מאוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שנה לפיצוץ גשר מעריב

קריסת גשר מעריב לאחר הפיצוץ, 21 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
השם האמיתי של הגשר הוא "גשר הנשרים". קריסתו של הגשר לאחר הפיצוץ/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה פוצץ גשר מעריב המיתולוגי בתל אביב במסגרת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. בשעה 6:22 בדיוק לחץ שר התחבורה ישראל כץ על הכפתור ונתן את האות לפיצוץ, כאשר מאות בני אדם הגיעו לצפות במחזה. הגשר הוקם בשנת 1976 בשם "גשר הנשרים" על שם הלוחמים שנפלו במבצע אנטבה. ואולם, השם שנצרב בקרב הציבור הוא דווקא "גשר מעריב", על שם מערכת העיתון ששכנה במקום. מטרת פיצוץ הגשר היא לאפשר בעתיד את בנייתה את תחנת הרכבת התת-קרקעית קרליבך.

105 שנים לגניבת המונה ליזה

המונה ליזה. AP
דיוקנה של אישה שצייר לאונרדו זה וינצ'י במאה ה-16. המונה ליזה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 105 שנים נגנבה יצירת האמנות "המונה ליזה" ממוזיאון הלובר שבפריז. "המונה ליזה" היא ציור של לאונרדו דה וינצ'י מהמאה ה-16 שבמרכזו דיוקנה של אישה. בשל היותו של דה וינצ'י האיטלקי בצרפת, הציור נותר במדינה והוצג במוזיאון הלובר. הוא נגנב על ידי צבע איטלקי בשם וינצ'נצו פרוג'ה שניצל את השמירה הלקויה על היצירה. הוא נלכד באיטליה והציור הושב למוזיאון. כמו כן, הוא נידון על כך לשנת מאסר. הגניבה הסעירה את דעת הקהל והעצימה את הפופולריות של הציור. במלחמת העולם השנייה הציור הוברח והוסתר. לאחר מכן, שב למקומו הקבוע במוזיאון הלובר, אלא שהיום הוא נמצא מאחורי זכוכית משוריינת עם חיישני אזעקה.

יום הולדת 30 ליוסיין בולט

קאבר סטורי יוסיין בולט. AP
מחזיק בתשע מדליות זהב אולימפיות. בולט/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג האצן יוסיין בולט יום הולדת 30. בולט הוא אחד מגדולי הספורטאים ונחשב לאדם המהיר בתבל. בולט הוא אלוף אולימפי שמחזיק בתשע מדליות זהב, אלוף העולם עם 13 מדליות, מהן 11 זהב, וכן שיאן עולם בריצה למאה מטר (9.81 שניות) בריצת 200 מטר (19.19 שניות) ובריצת שליחים 100X4) 36.84 שניות). בולט הג'מייקני החל להתחרות בריצה עוד כשהיה נער בן 15. הוא הפך למקצוען בשנת 2004 ומאז לא הפסיק לקצור הישגים. באולימפיאדה הנוכחית בריו, זכה בולט במדליית זהב בפעם השלישית ברציפות בריצת מאה מטר, בריצת 200 מטר וגם במרוץ השליחים. בכך, הוא הפך לראשון שזוכה בשלוש מדליות זהב ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully