וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייטנת סאטמר: משליכים ביצים על מכונית ראש הממשלה הציוני

19.8.2016 / 15:45

בסרטון שהופץ מהפעילות לקיץ של החסידות הקיצונית, נראים הילדים משליכים ביצים על רכב שנועד לדמות את זה של ראש הממשלה. גורם בחסידות הבהיר לוואלה! NEWS: "זו לא אלימות, חס וחלילה. רק לבזות אותו"

ספק 500

סרטון שהופץ ביממה האחרונה ברשתות החברתיות מספק הצצה נדירה לפעילות לחופש הגדול בקייטנת הילדים של חסידות סאטמר בניו יורק. בסרטון נראים עשרות ילדים, בנים לחברי החסידות הקיצונית והאנטי-ציונית, מתאמנים בזריקת ביצים על רכב המדמה את מכוניתו של "ראש הממשלה הציוני-ישראלי".

בפעילות אחרת שנערכה לאחרונה במסגרת פעילות הקיץ של החסידות, הילדים יצאו עם המדריכים להפגנה ולצעדה נגד מדינת ישראל, כשהם נושאים שלטים ובהם מסרים נגד ישראל ובגנות התנועה הציונית. גורם בחסידות הבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי לא מדובר בהסתה לאלימות. "חס וחלילה, לא אלימות", אמר, "זאת מחאה מבלי לפגוע בבן אדם פיזית, רק לבזות אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בצרפת: צעק "אללה אכבר" - ודקר יהודי חרדי בשטרסבורג
עם כרס גדולה ובעירום: פסלים מביכים של טראמפ ברחבי ארה"ב
רגעי המתח בנחיתת החירום: "אנשים קראו תהילים ושרו לרבי נחמן"

מוקדם יותר החודש: הפגנה נגד ישראל

"בסאטמר מלמדים את הילדים מגיל צעיר שהציונות היא הדבר הכי גרוע בעולם ושחייבים לשנוא את ראשי הציונים, בעיקר על זה שהם גורמים לשמד בעם ישראל, ורבבות יהודים לא יודעים מה זה שמע ישראל ומה זה התורה הקדושה", הוסיף אותו גורם. לדבריו, "כבר מגיל צעיר מלמדים אותם למאס בראשי הציונים למיניהם בכל דרכי המיאוס".

חסידות סאטמר היא מהחסידויות הגדולות בעולם, נחשבת קיצונית מאוד ואינה מקובלת על רוב הרחוב החרדי. מרכזה בארצות הברית והיא מזוהה עם אידאולוגיה אנטי-ציונית. את הרעיונות המובילים את החסידות ניסח האדמו"ר רבי יואל טייטלבוים, הבולט בין ראשי השושלת ההונגרית, שהוברח מאירופה במהלך השואה בסיוע ארגונים מיוניים, אך השתקע בארצות הברית ושלל כל ימיו את הציונות בלהט.

גם אלפי החסידים בסאטמר מאמינים כיום כי הקמתה של מדינת ישראל הייתה אסון, וכי השלטון הציוני הוא אויב. החסידות מתחלקת לשני פלגים מרכזיים, שאותם מובילים האחים האדמו"רים רבי אהרון ורבי זלמן לייב טייטלבוים. מאז נפטר אביהם, חסידיהם מתחרים ביניהם על כוח, יוקרה וגודל החצרות שמנהלים האדמו"רים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully