וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי הרפז ספד להיימן: "הקים מפעל חיים, ולצערנו אין בזה כסף"

20.8.2016 / 1:10

חבר צמד "הפרברים" לשעבר סיפר על המלחין שהלך לעולמו השבוע ושר שניים משיריו באולפן וואלה! NEWS. עוד סיפר הרפז על תרומתו של היימן לזמר העברי ועל החופש האמנותי שהעניק לזמרים: "נתן דרור לכולם להתבטא"

עריכת וידא: עמרי וייס, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין

"אנחנו, הזמרים, הרגשנו כששרנו את שיריו שיש לנו כר נרחב לביצוע מיוחד ולפרשנות אישית. זמרים לקחו את השירים שלו למקומות שונים ומשונים" - כך אמר שלשום (חמישי) המוזיקאי אורי הרפז, לשעבר חבר בצמד "הפרברים", שספד באולפן וואלה! NEWS למלחין נחום היימן שהלך לעולמו בגיל 82. הרפז ביצע את שיריו של היימן "ציפור מטורפת" ו"רק הד קולך".

"יש מלחינים שאמרו: 'אנחנו רוצים שהשירים יתבצעו רק כך, לא מוכנים שתזוזו מפה מילימטר'. אבל נחצ'ה נתן דרור לכל הזמרים להתבטא", סיפר הרפז.

עוד בוואלה! NEWS:
חתן פרס ישראל המלחין נחום נחצ'ה היימן הלך לעולמו בגיל 82
האזינו: הריאיון בו נחום היימן חושף את מצוקתו הכלכלית ומאשים את המדינה בה
"נחצ'ה בחר באהבה": נחום היימן הובא למנוחות

נחום היימן נמל תל אביב. ראובן קסטרו
"היו לו תכניות גרנדיוזיות". היימן/ראובן קסטרו

במהלך הריאיון סיפר הרפז על "המנגינות המגוונות" של היימן והתייחס בפרט לאחד משיריו המוכרים ביותר, "ציפור מטורפת". "הוא לא אופייני לשירים שכתב בדרך כלל. הוא לא שיר שמושר לרוב במועדוני זמר", אמר. "נחצ'ה לא נח לרגע. היו לו תכניות גרנדיוזיות, הוא הקים מפעל חיים וזה היה הסטרטאפ שלו. לצערו ולצערנו, אין בזה כסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

היימן, מגדולי המלחינים בזמר הישראלי וזוכה פרס ישראל, חתום על יותר מאלף לחנים. בין הקלאסיקות הרבות שיצר: "ניצנים נראו בארץ" (שירו הראשון, שהלחין בגיל 16), "חופים", "כמו צמח בר", "מרדף", "שיר אהבה ישן" ("אניטה וחואן"), "שירים עד כאן", "סוס מעץ", "החול יזכור", "ריח תפוח אודם שני", "את ואני והרוח", "עוד חוזר הניגון" ו"אילו כל האוהבים".

בנוסף להיותו אחד היוצרים הגדולים במוזיקה הישראלית, הוא בלט בפעילויות רבות נוספות שלו שתרמו לתרבות, כמו ייסוד להקת הגבעטרון, הדרכת מקהלות וחבורות זמר והקמתה וניהולה האמנותי של העמותה למורשת הזמר העברי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully