וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב החירום בבן גוריון: מה קרה על המטוס לפני הנחיתה?

18.8.2016 / 23:50

מנכ"ל רשות התעופה האזרחית לשעבר הסביר מה עשוי היה לקרות ברגעים לפני נחיתת החירום של מטוס UP שצמיגו התפוצץ בעת ההמראה לקייב. "מטוס יכול לנחות בשלום גם אם התפוצץ צמיג אחד"

עריכה: שניר דבוש

"מטוס יכול לנחות בשלום גם אם התפוצץ צמיג אחד, אולם ישנם סיכונים. הטייסים צריכים להיות מודעים לבעיה, להבין אותה ולהנחית את המטוס בצורה הכי רכה שאפשר", כך הסביר אודי זוהר, מי ששימש כמנכ"ל רשות התעופה האזרחית. בשיחה עם וואלה! NEWS, ברגעי שלפני ההכנות לנחיתת החירום בנמל התעופה בן גוריון, זוהר הבהיר כי חלקי הצמיג שהתגלו על המסלול שממנו המריא מטוס "בואינג 747" של חברת אל על, נובעים מתקלה חריגה.

"הדבר החשוב כרגע הוא שמטוס נוסף, כנראה של חיל האוויר, יטוס בסמוך למטוס אל על, יראה את התקלה - וידווח עליה לצוות המטוס שנערך לקראת נחיתה", אומר זוהר. "אמנם לא מדובר בנחיתה מורכבת, שהרי למטוסים האלה יש סט צמיגים שמאפשר לחפות על פיצוץ של אחד מהם, אולם מובן שישנם סיכונים", הוסיף.

מטוס של חברת אפ UP של אל על נחת נחיתת חירום בנתב"ג עקב תקלה, 18 באוגוסט 2016. ניב אהרונסון
נערכים לנחיתת חירום בנתב"ג/ניב אהרונסון

מצד הטייסים, הוא הסביר, "התגובה הנכונה היא ויתור על קיפול הגלגלים לפנים המטוס, כיוון שפעולה כזאת 'מכניסה את הבעיה פנימה'. ריקון הדלק על ידי שהייה באוויר נעשה על מנת שהמטוס יהיה קל ככל הניתן בעת הנחיתה". "הטייס צריך לדעת מה יש לו מתחת לבטן, ובעיקר מה אין", הוא מוסיף, ומסביר כי בשלב ראשוני נדרשת שהייה באוויר לטובת ריקון מיכל הדלק, שיאפשר נחיתה רכה יותר על הקרקע.

זוהר ציין לשבח את צוות הקרקע, שהיה עירני והבחין בקרעי הצמיג על המסלול. "זה לא מתרחש לעתים קרובות אבל קשה לומר שזה נדיר במיוחד. יפה שהם הבחינו בסימן חשוד". ועד לנחיתה, הוא מתחקה אחרי התחושות בתא הטייס: "הם בוודאי פותחים את ספר המטוס להבין את הבעיה ונכנסים למצב של ריכוז מירבי, כדי לעשות הכל ולמנוע אירוע חריג. סביר להניח שגם מעדכנים את הנוסעים ומזכירים להם היכן פתחי היציאה כדי שיתפנו מהמטוס בהקדם".

(עדכון ראשון: 23:50)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטוס של חברת אפ UP של אל על נחת נחיתת חירום בנתב"ג עקב תקלה, 18 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
מטוס חברת UP מעל נתב"ג/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully