וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בירושלים: תינוקת מתה שלוש שעות לאחר לידת בית

19.8.2016 / 0:40

התינוקת פונתה תוך מאמצי החייאה לבית החולים הדסה עין כרם, שם נקבע מותה. בית החולים: "איננו יודעים אם ניתן היה להציל את התינוקת, אך חשוב לבצע לידות בסביבה מוגנת של בית חולים"

תינוקת בת יום בבית חולים באנגליה, ספטמבר 2015. AFP
התינוקת מתה שעות אחרי לידתה/AFP

תינוקת פונתה אמש (חמישי) ללא רוח חיים לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שלוש שעות לאחר שנולדה בלידת בית בשכונת ארמון הנציב בעיר. צוותי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה בדרך לבית החולים, כשהיא ללא דופק וללא נשימה. בהודעה מבית החולים נמסר כי ההודעה הועברה למשרד הבריאות ולמשטרה.

"מקרה טראגי זה מצביע שוב על חשיבות ביצוע לידות בית בסביבה מוגנת של בית חולים", נמסר מהדסה עין כרם. "איננו יודעים כמובן ברגעים אלו אם ניתן היה להציל את התינוקת, אך מן הניסיון הכולל שנצבר בהדסה בלידות בית המתבצעות בתוך בית החולים כלידה טבעית, הרי שבסביבה זו ישנה תמיד אופציה לטיפול רפואי מידי בילוד או באם במצב חירום. בהדסה ובבתי החולים המורשים מתבצעות בכל יום עשרות לידות טבעיות על ידי מיילדות מנוסות ומוסמכות לסוג לידה שכזה, לאלה המבקשות ללדת באויה ביתית עם השגחה רפואית הנמצאת בהישג יד".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בצעד חריג: המשטרה לא מאפשרת קיום הלוויה לקורבן החיסול בבת ים
מאות שקלים לנסיעה ומערך נהגים משומן: כך מוברחים שב"חים לארץ
מכה לפרקליטות: החוקרים התרשלו - ראש משפחת הפשע ג'רושי שוחרר

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
בית החולים הדסה עין כרם/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

ננסי נוביק, מנהלת המרכז ללידה טבעית בבית החולים הדסה, הדגישה בעקבות המקרה כי "בכל לידה צריך להיות לפחות אדם אחד מוסמך רפואית". לדבריה, "לידת בית יכולה להיות מתאימה רק לנשים בסיכון נמוך והיולדת חייבת להיות במעקב במהלך ההיריון".

נוביק ציינה כי היולדת שהביאה היום את בתה היא לא היחידה שילדה בביתה ללא גורמים מקצועיים. "אין לי סטטיסטיקה", ציינה, ואמרה כי אמנם "כשהכול בסדר לא תמיד צריך התערבות מקסימלית של המערכת. בדרך כלל כשאישה בריאה והמדדים תקינים לידת בית אינה מסוכנת". עם זאת, היא הדגישה כי גם במקרה כזה חייב להיות בלידה "אדם מקצועי שיכול להתערב ולטפל במקרה הצורך".

היא הוסיפה כי "ניתן ללדת לידה טבעית בבית ובמרכזי לידה טבעיים של בתי החולים, שם יש את רשת הבטחון הרפואית. זאת, כל עוד הסיכון נמוך ועם טיפול על ידי גורמים מקצועיים".

(עדכון אחרון: 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully