וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום סודאן: מנהיג המורדים נמלט מהמדינה בשל המשבר עם הממשלה

18.8.2016 / 9:21

דובר מפלגתו של ריק מצ'אר מסר כי הוא נמצא במדינה בטוחה באזור וכי הוא יכנס מסיבת עיתונאים ביום שישי. סגן הנשיא לשעבר הודח מתפקידו בחודש שעבר לאחר העימותים שפרצו מחדש בין כוחותיו לצבא הלאומי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג המורדים של דרום סודאן נמלט מהמדינה - כך מסר היום (חמישי) דובר של מפלגתו. הדובר, מביור גרנג, כתב בפייסבוק כי סגן הנשיא עד לא מכבר ריק מצ'אר הגיע למדינה בטוחה במזרח אפריקה וכי הוא צפוי לכנס מסיבת עיתונאים ביום שישי.

בעקבות הקרבותעם הצבא של הנשיא סלבה קייר בבירה ג'ובה ב-8 ביולי, עזב מצ'אר עם כוחותיו את העיר והעמיד בסכנה את הסכם השלום במדינה. מאות אזרחים נהרגו בלחימה בחודש שעבר. לפי גורמים בשורות שני הצדדים, הממשלה והמורדים ניהלו לאחרונה קרבות במחוז יאי שבדרום המדינה.

בשבוע שעבר אישר האו"ם שליחת כוח אזורי של 4,000 משקיפים לבירה. הממשלה טרם אישרה זאת ומצ'אר הבהיר כי לא ישוב לעיר עד להתפרסות הכוח. בחודש שעבר הודח מצ'אר מתפקידו כסגן הנשיא בעקבות ויכוח פנימי במפלגתו.

מלחמת האזרחים במדינה החלה בדצמבר 2013 והסכם השלום שנחתם באוגוסט אשתקד אמור היה להביא לסיום הלחימה. האו"ם פתח בחקירה עצמאית בעקבות הטענות שמשקיפים של הארגון לא פעלו כדי למנוע פגיעה ותקיפות מיניות באזרחים ובזרים בעיר הבירה בחודש שעבר.

סגן נשיא דרום סודאן ריק מצ'אר, לצד הנשיא סילבה קיר, יולי 2016. AP
שוב יריבים. מצ'אר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully