וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה חנכה אקדמיה צבאית אנטי-אמריקנית: "להשתחרר מהדיכוי"

18.8.2016 / 0:22

הנשיא אבו מוראלס חנך את בית הספר החדש במזרח המדינה, שיקלוט כ-200 צוערים, בהם גם תושבי מדינות אחרות ביבשת שבהן שולטים נשיאים שמאלנים. "ארה"ב מלמדת כדי לשלוט על העולם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(נשיא בוליביה מעוניין לפגוש את בנו שחשב למת, מרץ)

נשיא בוליביה אבו מוראלס חנך אתמול (רביעי) בית ספר צבאי שלדבריו יעביר תכנית לימודים "אנטי-אימפריאליסטית" שתהווה משקל נגד למדיניות האמריקנית "המבוססת על פחד".

"ארצות הברית יצרה אקדמיה ליבשת אמריקה כדי לחנך בעד האימפריאליזם", אמר הנשיא, שהתייחס לאקדמיה אמריקנית מתקופת המלחמה הקרה ששימשה לאימון הדיקטטורים באמריקה הלטינית וכוחותיהם, שהוכשרו להילחם מלחמת גרילה ובשיטות עינויים שונות. "אם האימפריה מלמדת כיצד לשלוט על העולם מבתי הספר הצבאיים שלה, אנחנו נלמד מבית הספר הזה כיצד לשחרר את עצמנו מדיכוי אימפריאליסאטי".

מוראלס, מגדל קוקה לשעבר, ידוע בביקורתו החריפה כלפי מדיניות החוץ של ארצות הברית. הוא אחד ממנהיגי השמאל האחרונים באזור שנותרו בתפקידם לאחר שנים ארוכות שבהן שלטו מנהיגים פופוליסטיים במדינות דרום אמריקה. מוקדם יותר השבוע הוא נסע לקובה, שם נפגש עם הנשיא לשעבר פידל קסטרו שציין את יום הולדתו ה-90.

בית הספר שוכן במזרח המדינה, באתר שבעבר שימש מרכז אימונים של כוח לשמירת שלום של האו"ם. לפי הממשלה, כ-200 צוערים ילמדו שיעורי היסטוריה, פוליטיקה ואסטרטגיה צבאית. בית הספר יהיה פתוח גם לתושבים של מדינות אחרות מגוש השמאל באמריקה הלטינית, הכולל את ונצואלה, ניקרגואה וקובה.

(עדכון ראשון: 23:36)

נשיא בוליביה אבו מוראלס, אוגוסט 2016. רויטרס
בין השליטים השמאלנים האחרונים שנותרו ביבשת. מוראלס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully