וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מקדם יוזמה להעברת בסיסי צה"ל מהמרכז לצפון הארץ

בניסיון לפייס את ראשי הרשויות בצפון הבטיח שר האוצר כי בכוונתו להגיע להסכמות עם שר הביטחון על תכנית להעתקת בסיסים צפונה. "הצפון צריך לקבל תכנית משמעותית וממוקדת – כפי שקיבל הדרום", הצהיר השר

צילום: יוני ריקנר ובני בן סימון, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: שר האוצר משה כחלון בריאיון לוואלה! NEWS, אתמול)

שר האוצר, משה כחלון, התחייב אמש (שלישי) בפני ראשי רשויות בצפון כי הוא מתכוון להוביל תכנית משמעותית לחיזוק יישובי הצפון. התכנית תתבסס, בין היתר, על המודל של העתקת בסיסי צה"ל מהמרכז, בדומה לתכנית עיר הבה"דים שיושמה כחלק מהתכנית לחיזוק הדרום בשנים האחרונות.

בפגישה שקיים כחלון במועצה האזורית מרום הגליל בעקבות אישור תקציב המדינה, הוא אמר כי "הצפון צריך לקבל תכנית משמעותית, אך ממוקדת בדיוק כמו שקיבל הדרום בשנים האחרונות. יש לעשות את התכנית באחריות ובנחישות". בפגישה אמר שר האוצר לראשי הרשויות כי יוקם צוות בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שיגבש את התכנית בחודשים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין, נגד וחמישה חיילים נפצעו בהתנגשות דחפור ונגמ"ש ברמת הגולן
מת מפצעיו ילד בן שבע שנתפס במנוע של מתקן ג'קוזי בתל אביב
המשטרה חוקרת: איך הגיעו צנצנות עם עוברים אנושיים לבי"ס נטוש ברמלה

שר האוצר משה כחלון – בלשכתו – במשרד האוצר בירושלים. נועם מושקוביץ
"נבצע את התכנית באחריות ובנחישות". כחלון/נועם מושקוביץ

בשבועות האחרונים, לאחר שנודע כי התכנית האסטרטגית לחיזוק הצפון לא תוקצבה במסגרת תקציב המדינה, מחו ראשי הרשויות בצפון הארץ על אי הכללת התכנית, שאושרה בממשלה בשנה שעברה בעלות של כ-20 מיליארד שקלים. "האם צריך שנסראללה יתערב כדי שמשהו יקרה בצפון?", כתב ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, בפוסט בפייסבוק בסוף השבוע אחרי אישור תקציב המדינה, שביטא את תחושתו כי "אנחנו וצרכינו שקופים".

בפגישה שקיימו אמש ראשי הרשויות עם כחלון הם שטחו בפניו את חשיבות תקצוב התכנית והעלו בפניו את הבעיות הבוערות בפריפריה הצפונית, בהן בריאות, חינוך ותעסוקה. כחלון אמר לראשי הרשויות כי הוא מחויב לקידום תכנית אמיתית ואחראית לצפון. בנוסף, הוא פרש בפניהם את כוונתו לפעול להגיע להסכמות עם משרד הביטחון על פינוי בסיסים מהמרכז לצפון - כפי שנעשה בעשור האחרון בפרויקט עיר הבה"דים, מה שייצר תשתית לתעסוקה והכוונה תעסוקתית בצפון הארץ, וכן תקציב שישתחרר כתוצאה משיווק הקרקעות עליהן ממוקמים הבסיסים במרכז כעת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר הבה"דים בנגב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בסיסים יועתקו לצפון? עיר הבה"דים בנגב, ב-2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במקביל, הנחה כחלון את אגף התקציבים לבחון העדפה מיוחדת לעידוד מפעלים למעבר לצפון וכן אמר כי יפעל להארכת חוק הגליל, שנחקק בשנות ה-80 במטרה לחזק את יישובי הצפון, מעבר ל-2017.

ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), תושבת קריית שמונה שהתלוותה לכחלון בפגישה, אמרה בסיומה כי "תכנית ממוקדת לחיזוק הצפון בכלל והגליל בפרט היא צעד חשוב ומשמעותי ברמה הלאומית, הכלכלית והחברתית". לדבריה, "בחודשים האחרונים פעלתי רבות לקידום הצפון ואין ספק כי הגיע הזמן לתכנית אסטרטגית משמעותית שתחזיר את הצעירים שלנו הביתה. אני מברכת על כך ששר האוצר כחלון פועל בנחישות ומחויבות לקידום תכנית אמיתית ואחראית כשטובת הצפון לנגד עיניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully