וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי רוחצים שמייצרים רעש ולכלוך: כיצד שומרים על הכנרת באוגוסט?

15.8.2016 / 16:45

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הסביר פנחס ג'ינו מרשות הכנרת כיצד ניתן לשמור על הסדר באגם, גם כשהוא מתמלא במשפחות וצעירים: "מי שאוסף אשפה - מקבל חנייה חינם". טבלת ייאוש - מדור שסופר את הימים לסוף החופש

צילום: ערן גילווארג , עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

עם שיאו של חודש אוגוסט, עשרות אלפי רוחצים ונופשים פוקדים את חופי הכנרת - ולא מעט פעמים מותירים אחריהם לכלוך ואשפה רבים, בין היתר במסגרת מסיבות מאולתרות וחגיגות של צעירים על חופי הימה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הסביר הבוקר (שני) מנהל צוות ההסברה של רשות הכנרת, פנחס ג'ינו, כיצד שומרים אנשי רשות הכנרת על הסדר והניקיון במקום, גם בימים הקשים. "בימי שבת אנחנו מקיימים מבצעי 'יצאת נקי', שבמסגרתם אנחנו עוברים בכל פעם בחוף אחר בכנרת ומחלקים שקיות איסוף אשפה למבקרים", סיפר. "מי שאוסף את האשפה ומביא אותה לנקודת ההסברה מקבל חנייה בחינם".

לדבריו, "הפעילויות שהכי מפריעות לסביבה הן השלכת לכלוך ויצירת רעש. ללא הלכלוך והרעש נעים יותר לכולם". למרות הקושי, סיפר ג'ינו כי הצוותים שומרים על איפוק. "אנחנו מבקשים בצורה יפה וידידותית מהאנשים על החוף לנקות אחריהם ולהנמיך את המוזיקה. חלק מהמתרחצים לא יודעים שאסור להקים רעש באזורים מסוימים, ולכן לרוב הם משתפים פעולה והדברים עוברים יפה", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
רפי רשף על הנערים בראיון הויראלי: "לא קוף ולא בבון"
הפתעה באוגוסט: הקלה הדרגתית בעומס החום - ואולי אפילו טפטוף

חוף צאלון בכנרת. ערן גילווארג
"ללא הלכלוך והרעש נעים יותר לכולם". אשפה בכינרת/ערן גילווארג

ג'ינו זכה לתהילה ממקור בלתי צפוי בעקבות ריאיון עבור התוכנית "חמש עם רפי רשף", שהפך ללהיט ויראלי ברשתות החברתיות לאחר שחבורת צעירים הפריעה לו בכוונה להתראיין. "בעקבות הריאיון עם רפי רשף מזהים אותי פה ושם. זה מעלה חיוך, ואם זה עוזר לאנשים לעשות דברים ברוח טובה יותר, הרווח הוא של כולנו", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

ג'ינו הוסיף כי בימים האחרונים, ככל הנראה בשל תשעה באב, החופים ריקים יחסית וכרגע מצויים בהם כאלפיים אנשים. "אבל המספרים צפויים לקפוץ", קבע. "בחופש הגדול אנחנו רואים בעיקר משפחות וילדים, הקייטנות נגמרות ולהורים יש חופש אז הם מגיעים ליהנות בכנרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטיילים בכינרת, חג הפסח. אפריל 2016. ראובן קסטרו
מספר המבקרים באגם צפוי לקפוץ. מטיילים בכנרת/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • הכנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully